Archipel Berkenstaete

De Bontstraat 71 5691 SV Son en Breugel
Deze locatie is onderdeel van Archipel

Waardering van Archipel Berkenstaete - Son en Breugel op 12 augustus 2016 Interview

Overige aandoeningen

Mijn beide ouders wonen hier. Ik voel mij serieus genomen bij het maken van een afspraak. Afspraken worden altijd nagekomen. De verzorging van mijn ouders gaat wel goed, het is mij wel opgevallen dat mijn ouders soms wat langer moeten wachten. Bijvoorbeeld met het gaan naar het toilet. Dat heeft te maken met dat er te weinig medewerkers zijn, maar ook omdat er meerdere mensen wonen die veel zorg nodig hebben. De meeste medewerkers proberen met geduld met mijn ouders om te gaan. De ene medewerker heeft niet zo veel geduld als de ander. Mijn moeder heeft vrij complexe zorg nodig, af en toe klaagt zij dat iemand haar niet serieus genoeg neemt omdat haar klachten vaker voorkomen. Regelmatig worden er nieuwbrieven verstuurd per e-mail en per post, dat vind ik een vrij duidelijke manier van communiceren. Mijn ouders ontvangen zelf ook een overzicht van de activiteiten via hun eigen brievenbus en er is een informatiepunt waar zij voor allerlei zaken terecht kunnen. Er wordt wel goed geluisterd alleen lopen zij wel eens tegen de strikte regels aan die zijn doorgevoerd door de regering. De wil om iets te betekenen is er wel, maar dat kan dan niet. De gemeenschappelijke ruimte beneden ziet er netjes en schoon uit. Ondanks dat het een behoorlijk groot gebied is waar je kan zitten, ziet het er huiselijk uit. Er zijn altijd mensen aanwezig en er staan een aantal planten. Het enige nadeel is dat bij afspraken er geen prive ruimte is om zaken te bespreken. Dit vindt plaats in de woonruimte van mijn ouders of in een kantoorruimte waar andere collega's in en uit kunnen lopen. Dat vind ik wat minder geschikt. De keuze vrijheid die je krijgt bij het volledig pakket thuis is erg prettig omdat je er makkelijk iets aan kan toevoegen. Als er iets verandert kan je een afspraak maken met de contactverzorgende omdat die het in het beheer hebben. Zij zorgen dat het er overzichtelijk en duidelijk blijft.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Archipel Berkenstaete? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.