Waardering van Argos Zorggroep, Hooge-Werf - Poortugaal op 25 januari 2018 interview

7.7

Ik woon hier nu ongeveer 10 jaar. De verzorging op zichzelf is niet slecht, maar er is een groot tekort aan mensen. Het duurt allemaal veel langer. Voorheen zaten wij rond 10 uur aan het ontbijt. Tegenwoordig is het geen uitzondering als wij als bewoners pas rond 10 uur worden gewekt. Dit vind ik een slechte zaak. Naar mate er minder meisjes komen om te helpen is dit minder geworden dan voorheen. Ik geef nu een 7, maar dit cijfer is in het begin zeker hoger geweest. De afspraken zijn hier niet geweldig. Beloftes worden niet altijd nagekomen. Dit komt simpelweg vanwege de hoge werkdruk van de mensen. Met de dokter bijvoorbeeld. Hij moet dan bijvoorbeeld aanwezig zijn bij een aantal spoedgevallen. Ik snap dat ik dan moet wachten. Maar het blijft vervelend dat dit gebeurd. De omgang met het personeel is erg goed. Dit geldt vooral met het vaste personeel. Maar wanneer dit vaste personeel wordt afgelost door invallers zie je dat ook zij hun best doen, maar het is toch niet wat wij gewend zijn. Ik weet niet waar deze meisjes vandaan komen, maar de verzorging wil dan niet altijd in een keer goed gaan. Als je over het algemeen iets vraagt (bijv. nieuwe dingen of een andere gang van zaken) dan doet men dit wel. Ik vind het hier zeker niet vervelend om te wonen. Op het begin toen ik hier net kwam, kon er meer omdat er meer personeel was. Een deel van het personeel loopt ontzettend hard, ook als ik iets nodig heb. Dit vind ik een fijne verstandhouding. Er is de laatste tijd veel aan de accommodatie gedaan. We hebben nu twee grote huiskamers. Voorheen was dit er maar 1. Deze hebben ze ontzettend leuk aangekleed. Het is een mooi gebouw aan een fijne omgeving. Zelf zit ik graag met familie in de brasserie. Gelukkig zijn er veel vrijwilligers die zorgen dat er een tekort aan vaste krachten wordt ingehaald. Deze vrijwilligers helpen met activiteiten en het eten. Dit zijn geen verpleegkundigen. Ik ben erg blij met ze. Wel ben ik veel kleding kwijtgeraakt bij de was. Hier wordt te weinig aandacht aan besteed. Naast het feit dat ik nu achteruitga qua gezondheid en vooral denk aan wat ik jaren geleden hier nog wel allemaal kon, zou ik de kwaliteit van het leven hier een 8 geven. Ik vind dat het hier over het algemeen goed wordt besteed en de mensen hier goed hun best doen voor de bewoners. Hoewel ik niet zeker weet in hoeverre dit tehuis voor iedereen zal aansluiten, zal ik vanuit mijn eigen tevredenheid nog steeds dit verzorgingstehuis aanbevelen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Argos Zorggroep, Hooge-Werf - Poortugaal

Hartelijk dank voor uw waardering! Wij nemen uw aandachtspunten mee.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Argos Zorggroep, Hooge-Werf? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.