Waardering van Attent Zorg en Behandeling, Hofstaete - Dieren op 30 oktober 2018

8.7
  • Dementie

Mijn vriend verbleef 3 weken op afdeling Margriet tot zijn overlijden. Met respect kijk ik terug op deze tijd, een pluim voor alle medewerkers, een deskundig team in de benadering en verzorging naar de cliënten aldaar en hun familieleden. Al was de afdeling iets gedateerd, alles was heel schoon en bij binnenkomst, viel gelijk wat op. Er hing geen doordringende urine lucht, hetgeen je vaker op psychogeriatrische afdelingen tegenkomt. De dementie uitte zich vaak in agressief gedrag, ook verbaal. Dat was lang niet gemakkelijk om dat te begeleiden. Maar een pluim voor alle medewerkers, hoe ze dat gehandteerd hebben. Top! Ondanks de behandelplannen en strikte benadering, van de desbetreffende cliënten, was de sfeer gemoedelijk. Ik vond het bijzonder dat de computers in de eetkamer van de cliënten stond, voor de rapportages, zodat er altijd een interactie bleef bestaan, tussen het behandelteam en de opgenomen cliënt, waardoor er zichtbaar meer veiligheid was. Bij veranderingen in het behandelplan werd ik gebeld, evenals als er iets gebeurd was met mijn vriend. Dat werd niet verzwegen.In de gangen, waar je rustig in rond kon lopen, waren rustpunten gemaakt, om je even in je eigen wereld terug te kunnen trekken. Een grote nis met natuur en een vogeltje dat floot, een konijnenhok met nepkonijnen en een aanrecht, waar extra gepoetst kon worden... Ik kijk terug op een waardig verblijf voor mijn vriend op afdeling Margriet.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Attent Zorg en Behandeling, Hofstaete - Dieren

geplaatst op 14 november 2018

Wij danken u voor deze mooie waardering. Fijn dat u zo goed beschrijft hoe wij werken en waar wij aandacht voor hebben.

Bent u of werkt u voor Attent Zorg en Behandeling, Hofstaete? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.