Waardering van Beweging 3.0, Woonzorgcentrum Nijenstede - Amersfoort op 26 november 2012

MIjn vrouw en ik verkeren in de bijzondere gelegenheid dat we vrijwel geheel zelfstandig functioneren. De enige hulp die wij krijgen is het bij het bed verschonen, het schoonmaken, en het schoonhouden van een wondje. Dit gaat allemaal heel netjes maar verder doen we alles zelf. Ik hoor weleens klachten van bijvoorbeeld mensen die gedoucht moeten worden dat dat soms later word gedaan en dat is voor sommigen wel eens een probleem. Maar dat valt de verzorging niet te verwijten, ze werken zich drie keer in de rondte. Maar er komen steeds meer mensen in dit huis die steeds meer zorg nodig hebben dan een paar jaar geleden. Er wonen hier nog maar bar weinig mensen die geestelijk nog zo sterk waren dat je er nog een gewoon gesprek mee kan voeren. Omdat er hier ook zwaardere gevallen liggen moeten wij soms wachten, omdat iemand met een ernstig probleem toch voorgaat. Dan moeten we een kwartier in plaats van vijf minuten wachten, maar als je dan weet waarom dan is het dan is het ook prima en hoef je je daar ook niet druk over te maken. Wij hebben hier een schitterend appartement waar wij de ruimte hebben met een aparte slaapkamer. Het is redelijk nieuw en we hebben uitzicht op de binnentuin. Er word hier ontzettend veel informatie verstrekt waar wij persoonlijk niets mee doen. We krijgen iedere week een lijstje welke gezangen er worden gezongen maar wij zijn niet gelovig. Iedere week een briefje wat er te beleven is en dat word ook nog iedere dag gezegd en dat is ook iedere dag hetzelfde. De dagopening hier word gedaan door vrijwilligers, bestaat dan uit een gebed en een psalm en een stukje uit de bijbel. Dat vind ik iets te veel van het goede, maar ik had hier geen aanstoot aan. Ik vind ook dat ze er soms van alles bij halen wat niet van belang is, zoals iemand die bij de dagopening bidde dat god zou bemiddelen tussen de joden en de palestijnen. Er is een gebrek aan personeel en er zijn te weinig vaste huishoudelijke medewerkers. We krijgen dan vaak een flexwerkers en dan moet je iedere keer weer uitleggen wat je wel en niet wilt. Over het algemeen ben ik heel positief over alles.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Beweging 3.0, Woonzorgcentrum Nijenstede? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.