Waardering van BrabantZorg, Sint Jan - Uden op 23 april 2018 interview

9.5

Ik vind de communicatie hier heel goed. Ze bellen mij als er wat met mijn vader aan de hand is. Als ik hier ben, dan informeren ze mij. Ik vind dat mijn vader hier is opgeknapt, zowel qua lichamelijk verzorging, als psychisch. Mijn vader heeft het hier naar zijn zin. Hij is vrolijk en dat is een goed teken. Hij wordt hier elke dag netjes gewassen en geschoren. Ze geven mijn vader veel aandacht. Ze betrekken hem overal bij en maken een praatje met hem. Mijn vader rookt nog zijn sigaretje en als hij om een sigaret vraagt, dan lopen ze met hem mee naar de rookruimte. Er is een speciale huiskamer waar gerookt mag worden en mijn vader kan ook naar buiten om te roken. Alles is hier netjes. Ze hebben hier vier kleine huiskamers en een grote gemeenschappelijke ruimte. Buiten hebben ze vogeltjes en het ziet er allemaal goed uit. Het warme eten wordt in de centrale keuken gekookt. Het brood wordt door de medewerkers zelf verzorgd en er is vaak een vrijwilliger aanwezig om te assisteren. Er wordt gevarieerd gekookt. Tussen de middag wordt er warm gegeten en 's avonds brood. Bij het brood is altijd wel iets warms, bijvoorbeeld een soepje of een gebakken ei. Ik ben heel tevreden over hoe het hier gaat. Er worden hier veel dingen georganiseerd. Er komt op vrijdag een vrijwilliger en die neemt koekjes mee, zet een bakje koffie, doet de muziek aan en haalt de mensen op. Ze zitten dan gezellig bij elkaar. Mijn vader vindt dat heel gezellig. De vrijwilligers hebben hier een groot aandeel in. Er is bijvoorbeeld zingen, gymmen, bloemschikken, schilderen en houtbewerken. De medewerkers proberen mijn vader zoveel mogelijk te stimuleren om hier aan deel te nemen. Ook al is het maar voor tien minuten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor BrabantZorg, Sint Jan? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.