Waardering van Noorderzorg, Van Julsingha - Delfzijl op 30 mei 2017 interview

De omgang met mijn schoonmoeder is heel goed. Mijn schoonmoeder is zwaar dement en zij kan bijna niks meer. Ze kan bijvoorbeeld niet meer praten en niet goed meer bewegen. Ze wordt van het bed met een tillift in de stoel gezet en andersom. Ze houden mijn schoonmoeder wel bezig, ze draaien bijvoorbeeld muziek en ze stellen vragen aan haar bijvoorbeeld of ze wilt eten. Ze nemen haar mee naar dagactiviteiten als er bijvoorbeeld zang is of als ze met de tovertafel wat gaan doen. Er wordt af en toe eten gekookt op de huiskamer om ze toch met de geuren van het koken nog in aanraking te laten komen. Er worden veel dingen georganiseerd bijvoorbeeld morgen hebben we pinksterdiner, mijn schoonmoeder mocht twee familieleden meenemen en mijn vrouw en ik gaan dus met haar mee. Er komen soms ook artiesten optreden. Ze weten, ook via ons, wat mijn schoonmoeder leuk vind bijvoorbeeld Nederlandstalige muziek en ze heeft een placemat met haar vier poezen erop. Wij zijn heel blij dat ze hier zit en de zorg die zij krijgt is echt goed. Het contact naar de familie toe is ook heel goed. Zo hebben ze het Carenzorgt systeem, een computersysteem waarin de medewerkers dingen over mijn schoonmoeder kunnen schrijven, bijvoorbeeld hoe de nacht is geweest. Ik kan dat thuis nalezen in het Carenzorgt systeem. Ik kan ook mijn vragen en berichten plaatsen en zodra het personeel het systeem opstarten dan zien ze meteen dat ik een bericht heb geplaatst. De accommodatie heeft openslaande deuren zodat ze naar buiten kan en er staan mooie bloemenbakken. In de zomer vullen ze die met geraniums en hebben ze een mooie parasol. In de winter fleuren ze de bakken op met winterviolen en er staat een vogelvoer huisje.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Noorderzorg, Van Julsingha? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.