Waardering van Cardia, locatie Tabitha - Den Haag op 3 mei 2018

2.3
  • Hersenaandoeningen

Een jaar ben ik bij Cardia Tabitha geweest voor respijtzorg, 3 nachten daar, 4 nachten thuis. Door niet-aangeboren hersenletsel heb ik verzorging nodig en om mijn mantelzorger te ontlasten, kwam ik hier. Het was voor mij een hel en na een jaar hield ik het niet meer vol. Het zorgcontract werd niet nagekomen, zo werd er geen rekening gehouden met de tijden van het uittrekken van steunkousen voor het slapen, terwijl dit ivm mijn aandoening staat aangegeven in het zorgcontract. Wanneer naar het zorgcontract gevraagd werd door mij, kreeg ik te horen 'weet ik niet' en werd ik van de ene naar de andere gestuurd. 's Nachts werd er regelmatig met de deuren gegooid of gezongen op de gang door de medewerkers. Wanneer hier wat van gezegd werd, kreeg ik te horen "je moet maar weggaan als het je hier niet bevalt" en "het is hier geen rusthuis". Belangrijk is om hier te zeggen dat het een aantal medewerkers is die zich zo gedragen, er zijn er ook een aantal die hun werk goed doen, luisteren en erg zorgzaam zijn. Het alarm doet het niet, want het zou een "oud systeem" zijn. De monteur zegt dat hij er niets mee kan. Dus als er gedrukt wordt, komt er niemand. De kamer is soms vies, dan lopen er beestjes. Al is het keukenpersoneel aardig, de maaltijden zijn erg slecht. Het is allemaal pap, elke dag hetzelfde en het alternatief is (meestal rauwe) eieren. Insuline wordt soms ook niet op tijd gespoten. Als verklaring wordt dan gegeven "het is personeel zonder ervaring. Door mijn niet aangeboren hersenletsel was ik te goed bij geest en werd er tegen me gezegd dat ik hier niet hoorde en dat wat ik zei niet waar was. Ik werd vaak niet serieus genomen. Het personeel heeft mij en anderen vaak vernederd of genegeerd. Andere bewoners durven niets te zeggen, want het tehuis is alles wat ze hebben. Als het personeel tegen je is, wordt het leven er niet beter op. Nogmaals, er is een groot verschil tussen verschillende medewerkers. Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen. Hier kwam een gesprek uit voort, maar werd vervolgens van de ene naar de andere gestuurd en de medewerker waar het om ging was er bij om mijn klacht te behandelen. Tot nog toe is er niets gedaan met mijn klacht, want er is nog geen nieuwe manager. Dat is de reden dat ik op deze manier mijn verhaal wil doen. Ik heb alles letterlijk opgeschreven gedurende het jaar, omdat ik het anders vergeet. Er is nog veel meer, maar dit zijn de belangrijkste dingen en het geeft een beeld van hoe het er aan toe gaat.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Cardia, locatie Tabitha - Den Haag

geplaatst op 8 mei 2018

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden met onze zorg. Onze regiomanager heeft al eerder contact met u gehad over uw klacht en toen is er een alternatief geboden. Ze gaat graag nogmaals met u om tafel hierover. Mocht u hiertoe bereid zijn dan kunt u contact opnemen via communicatie@cardia.nl.

Bent u of werkt u voor Cardia, locatie Tabitha? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.