Waardering van Careyn De Geuzenveste - Utrecht op 27 november 2017 interview

7.8

Mijn moeder woont hier. Ze is dement. Ik zou het bijzonder op prijs stellen als er per dagdeel twee personeelsleden op de afdeling aanwezig zouden zijn. Nu is het er maar een. In de nacht is er maar een verzorgende voor drie etages. Het betreft een kleinschalig wonen project, waarbij het personeel alles zelf moeten doen. Ze moeten zelf het eten klaar maken, de was doen, de rapportages maken en ze doen de hele verzorging van de patiënten. Ik zie dat de werkdruk enorm zwaar is voor een persoon. Demente mensen vragen heel veel energie, want ze weten vaak niet meer wat ze doen. Als mijn moeder wat ziet, stopt ze het in haar mond, terwijl het iets is wat niet eetbaar is. Daarom moet je haar ook continu in de gaten houden. Ik kom vier dagen in de week en probeer zoveel mogelijk te helpen. Het is een hele gezellige locatie. Ik vind het jammer dat er alleen weinig ruimte is om buiten te zitten. Er zijn af en toe wel vrijwilligers die met mijn moeder en andere bewoners naar buiten gaan. Mijn moeder vindt het leuk om zo nu en dan te kleuren. Ik vind het personeel bijzonder begaan met mijn moeder. De medewerkers zijn enorm lief. Als ik het gebouw binnenkom voelt het als een warme deken. Mijn moeder heeft een klein appartementje. Het eten is goed verzorgd. Ik ben zeer tevreden over de instelling.

Bent u of werkt u voor Careyn De Geuzenveste? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.