Waardering van Careyn Rozenhof - Naaldwijk op 19 juli 2017 interview

6.3

Ze werken hier met een zelfsturend team en naar mijn idee kan het team dat nog niet aan. Ze zijn bezig om richting kleinschalig wonen te gaan en ik merk op dat het voor een aantal vaste medewerkers een moeilijke verandering is. Zij willen het liefst op de oude voet verder gaan. Daardoor vind ik de afspraken ook spaak lopen. Ik vind dat er naar mijn idee te weinig capabele medewerkers rondlopen. Het komt er op neer, dat ik ze weinig gespecialiseerd vind om om te gaan met dementie. Ik vind dat er verschil zit in de omgang. Het is me opgevallen, dat sommige medewerkers niet op de hoogte zijn als het gaat om de benadering van mijn moeder. Ik heb hierin advies gekregen van de psycholoog en ik merk dat deze kennis ontbreekt bij de medewerkers. Ik heb op zich goed contact met de EVV-er, maar ik krijg de indruk dat zij geen overwicht heeft. Als ik dit soort dingen met de regiomanager bespreek, dan wordt dit goed opgepakt en wordt er iets mee gedaan. Ik vind dit een oud gebouw en ik vind dat dit niet meer aan de eisen voldoet die zwaar demente bewoners nodig hebben. De indeling van dit gebouw zorgt er, volgens mij, voor dat er geen goed overzicht is. Deze instelling heeft niet de status van verpleeghuis en daardoor loop ik tegen faciliteiten aan die er niet zijn. Dat vind ik belangrijk om te vermelden.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Careyn Rozenhof - Naaldwijk

Bedankt voor uw uitgebreide reactie. Helaas blijkt uw tegen een aantal punten aan te lopen, maar uit uw reactie volgt dat u de weg naar de EVV'er en eventueel de regiomanager weet te vinden. Blijft u dat vooral doen; zo weten wij ook wat er beter kan.

Overgang naar een zelfsturend team is een proces dat langere tijd kost en waarbij de nodige weerstand moet worden overwonnen. Dit is bekend en trainingsmethode houdt hier ook rekening mee. Uiteindelijk leidt zelfstandig werken tot meer tevredenheid en ook betere zorg.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Careyn Rozenhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.