Waardering van Careyn Tamarinde - Utrecht op 21 december 2016

9.2

Ik schrijf dit bericht namens mijn tante. Zij is 93, bijna 94, en kwam na 2 ziekenhuisopnames terecht op de 2e etage van Nieuw Tamarinde, voor een tijdelijke opname ter revalidatie, omdat ze tijdelijk nog niet naar huis kon gaan (ze liep slecht, en was verzwakt). Mijn tante had in korte tijd veel meegemaakt, heeft geen partner, of familie die haar dagelijks kon bezoeken. Ze was erg aangewezen op de verzorgenden van de afdeling dus, voor een luisterend oor. Ze is er ongeveer 6 weken gebleven, en heeft in die tijd alle verzorgenden van de afdeling leren kennen. Ze heeft het er fijn gehad, vooral omdat de verzorgenden altijd even tijd voor haar namen, en oprecht met haar begaan waren. Ze zei regelmatig dat ze zag dat de werkdruk vaak erg hoog was, maar dat de verzorgenden -ondanks de drukte- er toch altijd waren voor haar.  Ze had een kamer voor haar zelf, en deelde de badkamer met haar buurvrouw. Dit ging heel goed, ze was er blij mee. Er was een eetzaal en een gezellige televisieruimte op de afdeling, maar mijn tante is graag op zichzelf, dus kwam niet veel in de televisieruimte. Mijn tante woog bij binnenkomst nog maar 48kg, maar is in die paar weken bij Tamarinde aangesterkt tot 51kg (!), waar iedereen in de familie heel blij mee is, en zij zelf nog het meest. In de periode dat zij er verbleef was er kritiek in de pers over het niet vers zijn van de maaltijden. Mijn tante vond het eten echter goed, en heeft ook altijd alles opgegeten, en vond het niet eerlijk dat er zulke kritiek werd gegeven. Een van de laatste dagen had ze andijvie-stamppot, en ze zei dat de andijvie die erin zat nog knapperig was... dat moet dan toch echt vers zijn denk ik. Dus misschien zijn er intussen al dingen aangepast? Maar ook het eten in het begin was weliswaar opgewarmd, maar gewoon goed hoor. Ze vertelde vaak over toetjes met heel veel slagroom, die zij ongetwijfeld kreeg omdat ze moest aankomen, misschien dat mensen met een dieet heel andere toetjes krijgen. Bij het ontbijt werden er gekookte eitjes gegeven (vast ook weer voor het aansterken), en ze zei dat ze altijd kon kiezen uit heel veel soorten broodbeleg. Er is een hele lieve vrijwilliger die daar altijd (ik geloof 6 dagen per week?) helpt met het ontbijt, die voor alle (tijdelijke) bewoners echt de tijd neemt, mijn tante was iedere ochtend blij als zij er weer was. En er zijn lieve mensen die steeds langskomen met iets te drinken en een koekje.Mijn tante had (als je het vergelijkt met anderen op de afdeling) veel minder zorg nodig dan gemiddeld; ze was al snel een stuk zelfstandiger. Misschien dat er daardoor voor haar iets meer tijd was voor een gesprekje, dat weet ik niet. Ze heeft hulp gehad van een ergotherapeut, een fysiotherapeut, een dietiste, een arts, en de verzorgenden van de afdeling.  De fysiotherapeut kwam haar regelmatig ophalen om te oefenen met lopen, traplopen, trainen van de spieren etc. Dit ging heel goed. Als familie merkte ik dat zaken op het eind van haar verblijf een klein beetje langs elkaar heen liepen, dingen die we moesten regelen voordat ze terug kon naar huis. Maar dit had niks te maken met de verzorging op de afdeling, en het werd ook allemaal prima opgelost, en dat is uiteindelijk het meest belangrijk. Het huis zelf is netjes, met een ruime entree, en het staat in een rustige woonwijk. Er is een klein restaurantje net buiten het complex met hele aardige uitbaters, waar ik als familie even tot rust kon komen de 1e dag. Mijn tante heeft ook nog gebruik gemaakt van een fijne kapsalon tijdens haar verblijf, die in Tamarinde aanwezig is. En ze keek uit over de entree; ze kon de familie aan zien komen als we met de auto naar haar toe kwamen (en ze kon ons uitzwaaien).Mijn tante wil tot slot graag de groeten doen aan alle verzorgenden en specialisten uit het huis, ze heeft de hulp heel erg gewaardeerd en hoopt dat jullie het niet "te druk" krijgen met alle bezuinigingen en toestanden in de zorg.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Careyn Tamarinde - Utrecht

Hartelijk dank voor nemen van de moeite en om deze mooie beoordeling te plaatsen. Fijn te vernemen dat u maar vooral ook uw tante ook echt het gevoel heeft (gehad) dat de medewerk(st)ers er alles aan doen er voor haar (tijdelijke) bewoners te zijn in de vorm van een goede verzorging en begeleiding in de breedste zin van het woord. Dat geld zeker niet alleen voor onze professionals maar zoals u al aangeeft ook voor onze vrijwilligers. De waardering van u en het fijne gevoel dat uw tante eraanover heeft gehouden geeft ons veel voldoening. We zullen uw waardering overbrengen aan het team.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Careyn Tamarinde? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.