WZH Bezuidenhout

Bezuidenhoutseweg 150 2594 AT Den Haag
Deze locatie is onderdeel van WoonZorgcentra Haaglanden

Waardering van WZH Bezuidenhout - Den Haag op 15 juli 2019 Interview

Bij de introductie werd er verteld dat er twee verplegende op tien cliënten zouden zijn. Enkele maanden later werd er een bezuinigingsplan geïntroduceerd. De warme maaltijd ging van de avond naar de middag en na 16:00 was er nog maar één medewerkster die de cliënten op allemaal op bed moest leggen. De rest van de bewoners zaten dan alleen op de huiskamer. Ik merkte dat er onrust ontstond. Ik vind dat het nu veranderd is. Mijn cliënt vroeg aandacht, maar die kreeg ze niet. Ik heb dit aangegeven bij de medewerksters en er kwam een passende reactie. Uiteindelijk is dat correct opgelost. Ik hoop dat ze de communicatie gaan verbeteren, zoals een nieuwsbrief. Ik vind de informatie te summier. Ik ben heel blij dat mijn cliënt zich nu heel erg thuis voelt. De activiteiten zijn in de loop van dit jaar toegenomen. Er kwamen twee dingen met de fusie van WZH boven tafel en dat was geld en mensen. Daarmee toonde men aan dat de fusie hard nodig was. Cato had de charme van kleinschaligheid, maar was in deze tijd moeilijk te handhaven. Ik vind het verstandig dat mensen toch aan een fusie hebben gedacht. Er hebben wisselingen plaats gevonden. Sinds die tijd zijn er meer activiteiten merk ik. Mijn cliënt gaat naar benden en doet mee met bijvoorbeeld bingo, sjoelen of wandelen. Er zijn drie vrijwilligers gekomen, die de hele week hier bezig zijn om de cliënten te vermaken. Er zijn een hoop nieuwe verzorgers gekomen. Er zitten goede meiden bij. Ik koester dat het nu een stuk beter gaat. Ik vind wel dat ik beter geïnformeerd zou moeten worden wie er rond loopt en wat voor functie iemand heeft. Ik zou dat heel prettig vinden. Als ik wil praten met de EVV-er, dan krijg ik aandacht. Mijn vragen worden goed beantwoord. De accommodatie is met oude spullen ingericht. Ik denk dat de bewoners dat wel prettig vind. Ik vind het hier zeker niet ongezellig.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor WZH Bezuidenhout? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.