Waardering van Charim, locatie De Looborch - Zeist op 15 januari 2019 interview

7.0

Ik heb ervaren dat het maken van afspraken met de Eerst Verantwoordelijke voor mijn moeder moeizaam verloopt. Iedere keer als ik een vraag had of iets met de EVVer wilde bespreken, was die niet aanwezig of alweer met ontslag. Mijn moeder is inmiddels op zeer hoge leeftijd. Ze kan heel moeilijk lopen. Haar post werd beneden in een postvakje gelegd. Ik had aan het personeel gevraagd of ze de post op haar kamer wilden brengen. Dit gebeurde alsmaar niet. Daarop heb ik een klacht neergelegd bij de manager. Het heeft mij veel moeite gekost om de manager te bereiken. Ik vond het bijzonder vervelend dat de manager noch reageerde op mijn mails, noch op mijn telefoontjes. Uiteindelijk heb ik de manager gesproken en vanaf die dag is het wel beter gegaan met de post. Mijn moeder klaagt erover dat de manager zich nog nooit aan haar heeft voorgesteld. Zij zou het erg op prijs stellen als de manager bijvoorbeeld eens per twee jaar zijn gezicht zou laten zien en een kopje koffie met haar en de andere bewoners zou drinken. Ik merk dat er vele personele wisselingen zijn. Ik vind dat een groot probleem, want ik merk dat dat ook zeker zijn weerslag heeft op mijn moeder. Ze ziet veel verschillende gezichten. Ik zie dat de verzorgenden doen wat ze kunnen. Ik merk dat de communicatie, de overdracht, niet altijd goed verloopt. Mijn moeder moppert veel tegen ons. Ze zit voornamelijk op haar kamer. Ze kijkt veel televisie. Onlangs werd het kerstdiner in het restaurant opgediend. Mijn moeder wilde daar graag bij zijn. Omdat ze last heeft van incontinentie had ze een plekje in de buurt van de toilet gevraagd. Het personeel heeft daar rekening mee gehouden. Dat waardeer ik. Ik vind de verzorgenden heel vriendelijk naar mijn moeder toe.

Bent u of werkt u voor Charim, locatie De Looborch? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.