Zorggroep Charim, locatie Dragonder

Pampagras 112 116 3905 SV Veenendaal
Deze locatie is onderdeel van Zorggroep Charim

Waardering van Zorggroep Charim, locatie Dragonder - Veenendaal op 3 februari 2017 Interview

Aandoeningen bij de vrouw - overig

Ik vind de inzet van het personeel heel plezierig en in de laatste jaren zonder meer positief. Zij doen wat zij kunnen en luisteren goed. Ook zijn zij zorgzaam en liefdevol. Soms verloopt de communicatie niet altijd even goed. Wat mij namelijk opvalt is dat de vermeldingen in de rapportage niet altijd even actueel zijn. Dit heb ik diverse malen aangekaart, maar ik heb tot dusver nog niet gemerkt dat de interne communicatie verbeterd is. Want ik merk dat de communicatie tussen de medewerkers onderling nog steeds niet goed verloopt. De meeste afspraken worden verder goed nagekomen, maar dit ene aandachtspunt kan wat mij betreft dus nog worden verbeterd. Ik denk overigens dat dit probleem gemakkelijk kan worden verholpen door een goede verslaglegging in de rapportage. Wat ik goed vind is dat bijvoorbeeld het gewicht van mijn moeder door het personeel regelmatig wordt gecontroleerd. Wat ik eveneens waardeer is dat er nu steeds meer een vast team van medewerkers aanwezig is, waardoor mijn moeder dezelfde gezichten om haar heen ziet. Dit vind mijn moeder fijn, want zij voelt zich hierdoor ontspannen en maakt dan ook graag grapjes met het personeel. Het afdelingshoofd en de medewerkers doen, zo merk ik in de praktijk, echt goed hun best om naar mij te luisteren en keurig volgens de regels hun werk te doen. Wat ik daarnaast bijzonder waardeer is dat het afdelingshoofd volkomen transparant en eerlijk is over de zaken die niet goed gaan. Het gemeenschappelijke balkon is niet gezellig ingericht en nodigt niet uit om eens lekker buiten te zitten. Het valt mij dan ook op dat mijn moeder en de andere bewoners nooit eens een keer buiten zitten. Dat vind ik jammer, want ik weet zeker dat mijn moeder het heerlijk zou vinden om buiten op dit balkon in de zon te zitten en hier gezellig haar kopje koffie te kunnen drinken. De maaltijden, de sfeer en zowel de veiligheid in het gebouw als tussen de bewoners onderling vind ik heel goed. Zo was er in het verleden een agressieve bewoner aanwezig. Maar hier is toen intern echt aan gewerkt en dit probleem is inmiddels volledig opgelost. Het is gezellig in de huiskamer en het personeel neemt ruimschoots de tijd om gezellig met de bewoners te spreken. Overigens zijn er natuurlijk altijd dingen die beter kunnen, maar als mantelzorger ben ik zeer tevreden over deze zorginstelling en ik kan Charim dan ook bij iedereen van harte aanbevelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep Charim, locatie Dragonder? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.