Waardering van Coloriet de Hoven - Lelystad op 18 april 2019 interview

7.5

Ik ben tevreden over de zorg in het algemeen. Er is een personeelstekort, maar de medewerkers doen zeker hun best. Door de vele vrijwilligers worden er voldoende activiteiten aangeboden. Persoonlijke aandacht van verzorgende is er bijna niet, want daar is geen tijd voor. Het is kleinschalig en mijn moeder verblijft overdag op de gezamenlijke woonkamer. Er wordt hier vers gekookt. In grote lijnen is de zorg goed, maar voor de kleine dingen is geen tijd. Zo knip ik mijn moeders nagels, sorteer ik haar kleding, epileer ik haar gezicht, regel ik de kapper en pedicure. Ook haar mondzorg schiet er vaak bij in. Vroeger maakte mijn moeder zich op, maar dat wordt nu niet gedaan. Op zich is make up niet echt praktisch denk ik. Volgens mij wordt mijn moeder één keer in de week gedoucht. Ze zit dan in een passieve lift en daar gaat een hoop tijd in zitten. Als ze haar op bed wassen, vind ik dat ook goed. Zo kunnen ze alle plekjes goed in de gaten houden. De medewerkers lopen de benen onder hun lijf vandaan. Het geld wat Coloriet extra heeft gekregen spenderen ze wel aan extra handen. De afdeling van mijn moeder wordt verbouwd. Ze proberen ervoor te zorgen dat de bewoners zo min mogelijk last hebben van de verbouwing.

Bent u of werkt u voor Coloriet de Hoven ? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.