Waardering van Coloriet de Regenboog - Dronten op 19 april 2019 interview

De medewerkers zijn ontzettend lief en betrokken. Zo geven ze mijn moeder regelmatig een knuffel. Ook zorgen ze heel goed voor haar. Ik word gelijk gebeld, als er iets met mijn moeder is. Ze bellen me bijvoorbeeld als ze een blauwe plek heeft, zodat ik niet schrik als ik kom. Dat vind ik heel prettig. De medewerkers betrekken me bij alles, bijvoorbeeld bij de medicatie. Dat vind ik fijn. Ik kan de medewerkers alles vragen en krijg steeds antwoord. Zij doen hun best om een zo goed mogelijke zorg te verlenen, maar er is naar mijn mening te weinig tijd voor de bewoners. Daarnaast moeten ze in mijn ogen veel tijd aan de administratie besteden. Deze tijd kunnen ze niet aan de bewoners besteden. De inrichting van de woonkamer en het meubilair vind ik niet gezellig. Het gebouw zal op korte tijd worden gemoderniseerd. De plannen en maquette zien er prachtig uit. De renovatie gebeurt per woonkamer, zodat er zo min mogelijk last is voor de bewoners. Hopelijk ziet het er na de renovatie allemaal wat frisser uit. Er zijn activiteiten, zoals optredens van koren, knutselochtenden of bijeenkomsten waarbij herinneringen aan vroeger worden opgehaald. Dat laatste kan alleen met een klein groepje van vier of vijf mensen. Ook vinden er af en toe kerkdiensten en andere religieuze bijeenkomsten plaats. Vroeger waren er meer activiteiten. Door de bezuinigingen vind ik het aanbod veel schraler geworden. Nu zie ik mijn moeder vaak in de woonkamer zitten, omdat er niets te doen is. Ik heb heel veel bewondering voor de verzorgenden, want zij werken heel hard en proberen het zo goed mogelijk te doen voor de bewoners.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Coloriet de Regenboog - Dronten

Geachte meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw waardering en de complimenten di u geeft. Het doet ons goed te horen dat u zo tevreden bent over Coloriet de Regenboog, onze zorgmedewerkers en de zorg die zij uw moeder mogen bieden. U noemt ook de huidige revitalisatie. Onze excuses voor de tijdelijke overlast, maar we kijken uit naar een mooi resultaat.

Met vriendelijke groet,
Coloriet de Regenboog

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Coloriet de Regenboog? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.