Waardering van Coloriet de Regenboog - Dronten op 8 mei 2019 interview

7.5

Wat afspraken betreft kunnen er naar mijn mening dingen verbeterd worden. In mijn ogen worden mondelinge afspraken niet altijd teruggekoppeld en werkt de communicatie via internet niet goed. Ik vind het niet handig om verschillende systemen door elkaar te gebruiken om met familie te communiceren. De medewerkers zijn goed voor mijn moeder. Dat is voor mij het belangrijkste. Zo is de verpleging heel lief voor haar en geeft haar zorg en aandacht. Dat vind ik heel fijn. De medewerkers helpen haar goed en gaan respectvol met haar om. Als ze ergens mee zit of vragen heeft, dan doen ze hun best voor haar. Ook spreken ze mijn moeder netjes met mevrouw aan. In het verpleeghuis zelf wordt gekookt. Dat vind ik een pre. Mijn moeder heeft een heel klein kamertje. Er passen een bed, een klein salontafeltje, een stoel en een kast in, maar geen eettafel. Mijn moeder deelt de badkamer met een andere bewoner. Dat vind ik niet zo'n probleem, maar het zou mooier zijn als ze die voor zichzelf had. De activiteiten zoals handwerken, schilderen en bingo vind ik hartstikke leuk. Ik mis echter bewegingsactiviteiten en denksporten. Daardoor zouden de mensen geestelijk actief gehouden kunnen worden. 's Middags vind ik het leeg op de afdeling. Ik zie geen personeel of vrijwilligers. 's Avond zijn er geregeld activiteiten, zoals kerk en zangkoor. Jaarlijks is er een leuk uitje voor personeel en bewoners, bijvoorbeeld naar de orchideeënhoeve. De medewerkers maken daar echt een feestje van. De somatische afdeling bestaat uit drie huiskamers met zes personen. Er is een centrale hal waar het personeel zelf koffie drinkt. Op de gesloten afdelingen drinkt het personeel wel samen met de bewoners koffie. Ik zou wensen dat dat op de somatische afdeling ook gebeurt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Coloriet de Regenboog? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.