Waardering van Coloriet de Sfinx - Zeewolde op 24 april 2019 interview

7.3

Ik vond de informatie die ik kreeg toen mijn moeder in deze instelling kwam, niet juist. Het bleek om een extramurale instelling te gaan in plaats van een intramurale. Zeker in het begin, verliepen de contacten daardoor via alles en iedereen. Dat vond ik echt verwarrend. Inmiddels is de communicatie zeker verbeterd. Ik merk dat er vaak te weinig personeel is voor teveel werk. Mijns inziens komt dat door de aansturing van bovenaf. Ik vind dat het extramurale aspect niet past bij mijn moeder die intensieve zorg nodig heeft. Wij voelden ons niet goed voorbereid op wat ons te wachten stond. Binnen een week hebben wij moeten beslissen om mijn moeder hier naar toe te brengen. Ik heb gemist dat ik wegwijs gemaakt werd in het reilen en zeilen van de instelling. Ik vind het jammer dat iedereen het wiel opnieuw moet uitvinden. Ik had graag op papier wat beknopte informatie gekregen om te weten hoe een en ander hier werkt. Toen mijn moeder net in de Sfinx kwam wonen, had ze veel last van verveling. Er werden haar weinig activiteiten aangeboden. Sinds kort zijn er echter ook gastvrouwen. Dat vind ik een hele verbetering. Dat maakt het ook wat gezelliger. Ik ben tevreden over de zorg die mijn moeder krijgt.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Coloriet de Sfinx - Zeewolde

geplaatst op 1 mei 2019

Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor de mooie waardering die u geeft. Het is fijn om te horen dat u zo tevreden bent over de zorg die onze zorgmedewerkers uw moeder bieden. Dat doen zij met liefde en met hart voor de zorg.
Het is wel vervelend dat u in het begin te maken heeft gehad met verwarrende communicatie. Gelukkig is dat verbeterd, maar uw tips geven we zeker door!

Met vriendelijke groet,
Coloriet de Sfinx

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Coloriet de Sfinx? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.