Waardering van Cordaan, Hof van Sloten - Amsterdam op 5 augustus 2018

8.7
  • Wekedelentumoren

Mijn vriendin had in een korte tijd een kwaadaardig gezwel in haar buik. Ze was ongeneeslijk ziek. Ik zocht voor haar een geschikte plek. Zij wilde graag dat wij onbeperkt op bezoek konden komen. Ook moest het in de buurt zijn en haar laatste appartement (zoals zij het noemde) moest ruim en licht zijn, met een mooi uitzicht en voldoende ingericht. Ze wilde nog kwaliteit van leven hebben. Na een zoektocht kwamen wij uit bij Hof van Sloten, afdeling Tuinstad, een palliatieve/terminale unit; een gesloten afdeling. We werden vriendelijk ontvangen en kregen direct een rondleiding. Er was direct plaats. Mijn vriendin werd op 25 juni 2018 overgeplaatst vanuit het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis. Bij binnenkomst stak ze haar duim omhoog. Prima appartement, kamer 3. Medewerkers waren flexibel en vriendelijk. We mochten drinken pakken uit de koelkast en konden zonodig zelf eten koken. Ruime huiskamer aanwezig. We hadden inderdaad mogelijkheid tot onbeperkt bezoek met een eigen sleutel (tag). Geweldig. Geestelijk verzorger werd ingeschakeld en kwam direct. Mijn vriendin had een maagsonde, een morfinepomp en een nierkatheter. Behandelplan werd in overleg opgesteld. Overdag en 's avonds werd zij verzorgd én was er toezicht door medewerkers van afdeling Tuinstad. De zus van mijn vriendin en ik bleven om de beurt 's nachts bij haar op de kamer. Een bed werd erbij geplaatst, geen probleem. Prima. Slapen lukt niet, hoeft ook niet.Een minpunt is dat er 's nachts geen toezicht is op afdeling Tuinstad. Een verzorgende van een andere afdeling komt dan 's nachts langs, aan de hand van een 'loopbriefje'. Dit is geen adequaat toezicht, wat wel vereist is. De vaste nachtverzorgende van een andere afdeling, een broeder, heeft ons vriendelijk en goed geholpen. Hij kwam gevraagd en ongevraagd langs. Kort samengevat, mijn vriendin overleed 4 juli. Heeft tien dagen verbleven op afdeling Tuinstad. Werd daarna ook hier opgebaard. Op 9 juli sloot ik de kist en werd ze door een erehaag van medewerkers Hof van Sloten uitgeleide gedaan. Wat mooi die erehaag in de hal. Dit erin houden! Zo respectvol en een goede attitude. Ik werd er emotioneel erg door geraakt.Mijn verbeterpunten / advies is: schaf 'loopbriefje' af. Medewerkers van een andere afdeling dienen ongevraagd, dus zonder dat er hier voor moeten worden gebeld, bij de bewoner/familie in de kamer langs te komen op Tuinstad om zich op de hoogte te stellen van de situatie. Tuinstad heeft een andere doelgroep bewoners.Houdt 's nachts toezicht door een vaste medewerker in te roosteren op afdeling Tuinstad. Als wij 's nachts niet aanwezig geweest zouden zijn, dan was mijn vriendin dood in bed gevonden.. Ik moet er niet aan denken.Mijn vriendin overleed om 01.20 uur. Ik was erbij.Laat de schouwarts direct komen, wacht niet tot ergens in de ochtend. Nu mochten we niet alvast beginnen met de laatste zorg (het afleggen). Daarnaast was het erg warm weer.Wat betreft 'plaats en waardering' is er verschil op afdeling Tuinstad in enerzijds dag en avond en anderzijds nacht.Complimenten en een bos bloemen voor de medewerkers.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Cordaan, Hof van Sloten? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.