Waardering van Cordaan, Kleinschalig wonen Ottho Heldringstraat - Amsterdam op 10 augustus 2018

1.8

De medewerkers doen over het algemeen erg hun best en zijn vriendelijk. Aan de mensen op de werkvloer ligt het echt niet! Dat velen van hen ongediplomeerd en onervaren zijn is natuurlijk niet hun schuld! Maar gebouw, management, communicatie en zorg zijn onder de maat! Ik verwijt de organisatie Cordaan alles wat mis is. Niet de medewerkers dus. Het is verbijsterend om te zien dat er op de dementieafdeling Al Noor waar mijn moeder (en eerder ook mijn vader) woonde, zelfs het meest eenvoudige 'speelgoed' voor dementerende ouderen ontbreekt. De televisie staat aan op arabische/turkse zenders en dat is het. Spelletjes of knufels ontbreken, plaatjesboeken zijn afwezig. En dit zijn maar een paar voorbeelden van zaken die makkelijk kunnen worden opgelost. De activiteitenbegeleiding beneden doet haar best om met minimale middelen iets voor de bewoners te betekenen. Aansluiting met Al Noor lijkt er echter niet te zijn. Eén voorbeeld: omdat ik er toeallig was, bracht ik mijn moeder eens naar een muziekuitvoering beneden. (Als ik er niet was geweest had ze niet eens geweten dat het er was). Ik vroeg aan de verzorgers op Al Noor of de andere bewoners er niet ook hadden moeten zijn. Het ongelofelijke en beledigende antwoord was dat 'ze daar toch niet in geinteresseerd zijn'. Schokkend. Het gebouw is ontworpen door een architect die beslist een hekel moet hebben aan mensen. Ventilatie op de centrale gangen ontbreekt waardoor je werkelijk tegen de lucht kunt 'aanleunen'. Alleen de tweede verdieping is mooi verbouwd en daar hebben de bewoners een menswaardige omgeving. Gebrek aan personeel is enorm. Personeel loopt weg en zoekt zijn heil terecht op plekken waar het 'management' meer oog heeft voor communiate, waardering en menselijkheid.Nu is personeelsgebrek in Amsterdam een bekend gegeven.  Maar zorg dan tenminste goed voor je personeel! Personeel is er namelijk niet voor de leidinggevenden/het management. Management en leidinggevenden zijn er voor het uitvoerend persneel!

Bent u of werkt u voor Cordaan, Kleinschalig wonen Ottho Heldringstraat? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.