Waardering van Cordaan, Woonzorgcentrum d'Oude Raai - Amsterdam op 20 juli 2017 interview

7.8

Ik ben een mentor voor een cliënt. De basiszorg is prima. Echter is mijn cliënt een zwaarder geval. De instelling bevindt zich in een transitie van lichte gevallen naar zware gevallen. Maar er is bijvoorbeeld geen vrijwilliger om even naar buiten kunnen om te gaan zitten. Bovendien is er geen tuin bij om te gaan zitten. De vrijetijdsbesteding is niet op mijn cliënt afgestemd. Afspraken worden vaak verzet. Hierdoor duurt alles langer, dan is afgesproken. Maar bijna alle afspraken worden nagekomen. Echter loopt het wel eens mis met afspraken ten aanzien van de omgang met de was. In die voorziening loopt het wel eens mis. Verder nemen ze opmerkingen in overweging. Ik heb een paar keer meegemaakt, dat hij te laat uit bed werd gehaald. Ik heb daar een opmerking over gemaakt. Vervolgens zorgen zij ervoor, dat hij op tijd uit bed wordt gehaald. Meneer is lastig als hij in en uit bed wordt gehaald. De medewerkers behandelen mijn cliënt heel goed, gezien zijn gedrag. Het is een moeilijke situatie en onder deze omstandigheden gaan ze hier goed mee om. Gezien de specifieke behoeftes van mijn cliënt, is het een locatie dat voldoet aan zijn basis wensen. Hier heeft hij voldoende ruimte in zijn eigen appartement. Hij brengt zijn tijd het liefst door in zijn appartement. Hij is gelukkig met zijn eten en de locatie. Als ik hem meeneem, dan herkennen de mensen hem uit zijn oude straat. Maar wat ik mis in het geheel is het contact met de organisatie Cordaan. Ik merk niks van Cordaan en de achterliggende zorgorganisatie. Als ik een grotere vraag over de zorg en zijn indicatie wil opnemen, dan is de organisatie ondoorzichtig. Ik heb namelijk alleen te maken met de directe verzorging.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Cordaan, Woonzorgcentrum d'Oude Raai? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.