Waardering van Cordaan, Woonzorgcentrum De Buitenhof - Amsterdam op 9 mei 2018 interview

5.8

Soms duurt het even voordat afspraken, die ik met het personeel heb gemaakt, worden nagekomen. Qua verzorgsters zijn er mensen bij die alleen Engels spreken. Dat vind ik lastig, want mijn vader spreekt geen Engels. Dit maakt dat voor mij het personeelstekort duidelijk zichtbaar is. Sommige verzorgsters vind ik absoluut niet betrokken, maar er zitten ook kanjers tussen. Ik vond het vreemd dat mijn vader een enkele keer met schoenen en al onder de douche geplaatst is. Ik heb ook weleens gezien dat ze hem twee truien hadden aangetrokken. Mijn vader kan niet zo goed aangeven wat hij nodig heeft. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat er op zijn afdeling geen activiteiten worden georganiseerd. Ook valt het mij op dat er geen vrijwilligers zijn. Ik vind het jammer dat hij in het totaal niet uitgedaagd wordt. Ik vind deze afdeling niet toegespitst op zijn dementie. Er is bijvoorbeeld geen gym clubje. Mijn vader zit overdag in zijn kamer, want in de huiskamer staat altijd de televisie aan. Hij houdt daar niet van. Het gebouw vind ik niet prettig. Mijn vader komt van het platteland en nu zit hij midden in Amsterdam. Dat is voor hem een groot contrast. Het gebouw ademt geen sfeer uit. Ik vind het er donker. De omgeving vind ik erg leuk. Het ligt naast het Amstelpark. Wij nemen hem daar regelmatig mee naar toe om te wandelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Cordaan, Woonzorgcentrum De Buitenhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.