Waardering van CuraMare, locatie Nieuw Rijsenburgh - Sommelsdijk op 21 maart 2019 interview

7.3
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

De verzorging die ik krijg is prettig en ik kan aangeven zoals ik het graag wil ontvangen. Twee keer per week word ik geholpen bij het douchen. De verzorgende zijn liefdevol en beslist niet hardhandig. Als ik een gesprek begin van een vraag, dan heb ik ondertussen in de gaten dat de verzorgende een ander onderwerp aansnijdt en uiteindelijk heb ik geen antwoord op mijn vraag. Maar dan is de verzorgende alweer weg als ik dat in de gaten heb. Ik heb dan liever dat de zuster zegt dat ze het niet weet of er geen tijd voor heeft, dan het op deze manier af te doen. Ik vind het moeilijk om mijn vraag dan weer een keer te gaan stellen. Ik wil liever eigenlijk helemaal niets vragen, maar soms zijn er wel vragen. De zusters zijn wel heel leuk en lief. Over het algemeen hebben ze ook echt interesse in hoe het met mij gaat. Het warm eten vind ik niet zo smakelijk. Alle groenten zijn altijd gebonden met allerlei sausjes en daar moet je van houden. Ik dus niet. Het appartement vind ik compleet en de sfeer in het gebouw is gezellig. Daar valt verder niets over te zeggen. Heerlijk vind ik het samen koffie drinken met andere bewoners of samen feestdagen vieren. Dat is echt genieten. De wasserij waar ik via het huis gebruik van maak valt erg tegen. Het duurt te lang voordat ik was terug krijg en dan nog niet alles tegelijk wat ik heb meegegeven. Dat vind ik wel een probleem. Ik vermaak mezelf op de dag met een aantal dingen waaronder handwerken. Met het personeel heb ik een leuke band en ik merk dat ze dat onderling ook hebben. Wat ik wel jammer vind is, dat leerlingen weer weg gaan van de afdeling. Net als ik aan ze gewend ben en er een band is ontstaan. Er komt met regelmaat een vrijwilligster op bezoek voor een gesprekje en gezellig praatje. Dat vind ik heel erg fijn.

Bent u of werkt u voor CuraMare, locatie Nieuw Rijsenburgh? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.