Waardering van De Friese Wouden, Woonzorgcentrum Berchhiem - Burgum op 18 oktober 2019

3.0

Veel ouderen zijn te beleefd of te afhankelijk en bang om voor zichzelf op te komen. Ons familielid voelde zich nogal eens genegeerd of aan een lijntje gehouden, m.n. als ze om hulp vroeg bij toiletgang. Liever zei ze maar niets. Ook wij maakten vaak mee dat een toezegging van medewerksters steeds werd uitgesteld (een enkele goede daargelaten) tot we de deur uit gingen of een 'ongelukje' een feit was geworden. Bij vraag om verschoning vrijwel hetzelfde patroon, vaak dezelfde afleidende bewoordingen. Zorg en aandacht en activiteiten leken in veel opzichten af te nemen, naarmate ze zichzelf minder goed kon redden en minder 'bij de tijd' raakte. Het klinkt logisch, maar ons gevoel dat men haar teveel liet (zitten-liggen) haar en in vlot tempo veel zorgzaken achterwege liet, gaf een bijsmaak, die gebleven is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Friese Wouden, Woonzorgcentrum Berchhiem? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.