Waardering van De Marq, locatie Etten-Leur - Etten-Leur op 24 juni 2019

5.3
  • Hartfalen

Helaas hebben wij met name over De Marq nog wel wat verbeteringspunten. De omgang met cliënten en hun familie is niet om over naar huis te schrijven. Tijdens zorgdienst overdracht is er niemand van de zorg te bereiken. Soms zitten cliënten wel 20 a 25 op de toilet voordat er iemand reageert op de bellen. Het "niet storen" bordje (wat gebruikt wordt voor zorgoverdracht) wordt ook gebruikt tijdens pauzes van zorg personeel. Wij begrijpen dat de verpleging recht hebben op pauze maar er moet wel iemand bereikbaar zijn voor de cliënten die hulp nodig hebben als er een noodknop wordt ingedrukt. Ook het luisteren naar klachten van cliënten is er niet altijd bij. Hun wil is blijkbaar wet en daar dient men zich maar naar te zetten. Helaas is hierdoor na een val tijdens toiletgebruik op afdeling de Marq het been van mijn moeder helemaal beurs en met bloedblaar niet goed genoeg verzorgt en is daar na een week een operatie uit voort gevloeid om dood weefsel van de knie te verwijderen. Volgens de huisarts en chirurg niet nodig geweest als er tijdig goede zorg was verleend en geanticipeerd op de val van onze moeder. Wij zullen dan ook zeker met De Marq nog een gesprek hierover aangaan en een klacht indienen.

Reactie van/namens De MARQ

geplaatst op 2 juli 2019

Wij betreuren het dat u de dienstverlening en zorg zo hebt ervaren bij De MARQ. Zoals u zelf aangeeft zouden we het op prijs stellen als u uw ervaring zou willen delen met onze klachtenfunctionaris mevr. Jansen. zij is te bereiken op telnr. 088-1710026 of per mail via: klachtenfunctionaris@deMARQ.nl.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Marq, locatie Etten-Leur? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.