Waardering van De Riethorst Stromenland, Zorgcentrum De Stroming - Waspik op 17 mei 2010

7.5

Ik ben pas één keer op bezoek geweest bij een oom van mij. Hij is na het overlijden van zijn vrouw direct in een verzorgingstehuis geplaatst. Dat lijkt me onacceptabel, maar helaas kunnen de ouderen onder ons geen kant op. Toen ik hem ben gaan opzoeken zat hij in de gezamenlijke ruimte om koffie te drinken. Bij hem zaten nog twee andere mannen op leeftijd, waarvan één een oude bekende van mijn oom was. Ze zijn dikke vrienden geworden en trekken veel met elkaar op. Ze hebben allebei een eigen kamer in het tehuis en kunnen dus eigenlijk gaan en staan waar ze willen. Zo was het etenstijd en de vriend van mij oom kwam mijn oom gezellig ophalen om samen naar beneden te lopen. Het ziet er allemaal vertederend uit (eigenlijk is het allemaal diep triest), maar ik vind het super dat mijn oom daar mag zijn. Hij wordt verzorgd en heeft mensen om zich heen en ook heeft hij nog voldoende keuze en vrijheidsmogelijkheden. Gelukkig! Hij waardeert het zelf ook. Hij zit daar goed en is tevreden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Riethorst Stromenland, Zorgcentrum De Stroming? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.