Waardering van De Waalboog, Verpleeghuis Joachim en Anna - Nijmegen op 13 juni 2012

6.7

Mijn vader verblijft al geruime tijd in dit revalidatiecentrum/verpleeghuis. Hij is hier voor revalidatie. Ik het begin was het wel even wennen want de accomodatie is vrij oud. Het zijn (in het geval van mijn vader) nogal oude barakken waar de patienten verzorgt worden. Maar ik moet zeggen dat men alles probeert te doen voor mijn vader. Het personeel probeert echt mee te denken en er is vaak wat afleiding in de vorm van avonden, middagen enz. met muziek, lezingen, bijeenkomsten en andere dingen zoals schilderen er komen af en toe muzikanten die muziek ten gehore brengen enz. Ook wordt de afdeling voortduren up to date gehouden met versiering o.a. carnavalsfeer,paassfeer foto's van koningshuis voor koninginnedag, en nu in voetbalsfeer. Men probeert het de mensen naar de zin te maken en dat is heel belangrijk. Ook is er vaak wat extra met het eten gedaan als er bijv. paasdagen of pinksterdagen zijn. Als men iets niet vertrouwd wat betreft de gezondheid van de patient wordt er gelijk een arts gewaarschuwd en ook krijgen de patienten dagelijks fysiotherapie (behalve in de weekends wat misschien een punt van kritiek is, want het zou de patienten ten goede komen als ook in de weekends mogelijkheid tot therapie zou worden gegeven. men wil natuurlijk zo snel mogelijk mobiel zijn en zich zelf kunnen redden) Verder is een punt van kritiek dat er geen afgesloten ruimten zijn waar patienten die roken zonder overlast aan anderen te bezorgen kunnen roken. Nu is het vaak zo dat als men over de gang loopt langs bijv. de Kastanje afdeling dat de rook als een blauwe damp op de gang hangt waar men dan doorheen moet. En ontdanks dat het merendeel van het personeel positief is en hulpvaardig merk is op dat er altijd een paar rotte appels in de groep zitten. Er zijn nu eenmaal mensen die hun beroep als een roeping zien en mensen die het als een vorm van geld verdienen zien. Die heb je overal en zeker ook bij Joachim en Anna.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Waalboog, Verpleeghuis Joachim en Anna? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.