Waardering van De Waalboog, Verpleeghuis Joachim en Anna - Nijmegen op 25 juni 2019

2.0

Mijn vader was met crisis opgenomen. Hij moest aansterken en revalideren. In die tijd zat hij in een delier.  De arts en medewerkers hadden hem meteen al af geschreven. Hij zou niet meer mee naar huis kunnen en herstellen. Hij zou overlijden.  Dus werd er ook niet veel gedaan.  Er werd aan mijn moeder en mij gevraagd om hele dagen aanwezig te zijn want mijn vader had teveel aandacht nodig en daar was geen tijd voor.  Intake was te weinig gaven ze aan maar als mijn vader aan de tafel zit en het drinken op het nachtkastje dan zal hij niks binnen krijgen. Medicijnen niet op tijd geven. Geen eten geven. Van mij werd verwacht dat ik zorg mee gaf aan mijn vader door vakantie tijd en geen personeel. Al die weken werden mijn vragen niet beantwoord en niet naar ons geluisterd. Zorgbemiddeling en medewerkers hebben ons een verkeerde indicatie laten aanvragen. Hij kon niet meer door revalideren maar zou opgenomen moeten worden of de keus naar huis. Ik werk zelf in de zorg en heb altijd het vertrouwen gehad dat mijn vader mee naar huis kon en dat is ook gebeurd. En inmiddels alweer bijna 10 maanden. Het waren zware weken. Vechten voor mijn vader. Onbegrip, machteloos en verdriet. Geen vertrouwen in de organisatie, artsen en personeel. We hadden hem beter thuis kunnen laten. Elke dag erna toe en afwachten hoe we hem aantreffen. En nog erger hem achter laten bij mensen die je niet vertrouwd. Het is eigenlijk niet in het kort te beschrijven wat er allemaal is gebeurd. Het was vreselijk.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis De Waalboog, Verpleeghuis Joachim en Anna - Nijmegen

geplaatst op 27 juni 2019

Wat ontzettend vervelend dat u onze zorg en behandeling zo heeft ervaren. We zouden graag persoonlijk met u verder spreken over uw opmerkingen en ervaringen omtrent de zorg die uw vader heeft ontvangen, om van uw ervaringen te leren en onze zorg te verbeteren. Wij hopen dat u bereid bent om hier met ons over te praten. U kunt contact opnemen met Karen van Kordelaar, cliëntvertrouwenspersoon via k.vankordelaar@waalboog.nl of via 06 - 109 52 533.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Waalboog, Verpleeghuis Joachim en Anna? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.