Waardering van De Waalboog, Woonzorgcentrum Nijevelt - Nijmegen op 21 december 2018

8.7

We kijken terug op een goed verblijf van moeder in Woonzorgcentrum Nijevelt. Aanvankelijk hebben wij als familie nog overwogen om moeder te laten plaatsen op kleinschalig wonen. Gezien haar vrolijke aard en het feit dat ze altijd graag onder de mensen was, bleek de afdeling Plataan voor haar toch de meest geschikte woonvorm te zijn. De ziekte dementie overkomt je, zoals ook gebeurde bij moeder. Als familie constateerden we, dat het niet altijd gemakkelijk was om er mee om te gaan. Voor allen was het een leerproces. Hierin werden we uitermate goed ondersteund door de medewerkers van de Plataan. De communicatie verliep open en soepel. Ook de algemene informatiebijeenkomsten, verzorgd door het managementteam, waren helpend. Moeder is al die jaren liefdevol verzorgd. Medewerkers hadden een goed contact met haar en zeker ook met vader (haar echtgenoot), die bijna dagelijks op bezoek kwam en uiteindelijk nog vijf weken in Nijevelt heeft mogen wonen. Wij allen zijn ons thuis gaan voelen op de afdeling Plataan.Het was ook goed om als mantelzorger betrokken te worden bij nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van de dagbesteding. Dit leverde talloze mooie momenten op voor de bewoners, dus ook voor moeder, en gaf je het gevoel echt iets te kunnen betekenen voor hen.Kortom, binnen de gegeven omstandigheden veel lof over de opvang en verzorging van onze moeder!

Bent u of werkt u voor De Waalboog, Woonzorgcentrum Nijevelt? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.