Waardering van De Wever, Den Herdgang - Tilburg op 28 februari 2019

9.2
  • Dementie

Mijn vader is ontzettend goed terechtgekomen bij Den Herdgang. In het begin was men wat huiverig, omdat hij een tijdlang zorgmijder is geweest en er sprake was van maatschappelijke teloorgang en verwaarlozing. Als familie hebben wij hem zelfs onder curatele moeten laten stellen voordat we hem verplicht konden laten opnemen. Ondanks deze voorgeschiedenis (en daardoor niet het gebruikelijke kennismakingstraject) is mijn vader zeer warm opgevangen in Den Herdgang en is alles in goed overleg samen besloten: Den Herdgang vond het met name van belang om hem niet nog meer regie af te pakken en hem in zijn waarde te laten: hij mag zijn eigen leven leiden, maar dan in de veilige, fijne en beschermde omgeving van de woonsetting. Het appartement is klein, maar de warme verzorging en de betrokkenheid is zo veel belangrijker. De grootste complimenten gaan naar Ad, het hoofd van afdeling Reit. Hoe hij mijn vader benadert, verzorgt en begeleidt, heel erg mooi om te zien. Wat ik ook heel fijn vind, is dat ik met de kinderen kan aansluiten bij het avondeten wanneer ik maar wil. Je hoeft je niet van te voren aan te melden en rekent daarna gewoon af bij de kassa. Hierdoor kom ik vaak niet eens boven in zijn appartement, maar eten we in het weekend mee van de weekendkaart.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Wever, Den Herdgang? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.