Waardering van De Wever, Joannes Zwijsen - Tilburg op 8 juli 2016 interview

7.2

Het personeel is gewend om met demente mensen om te gaan, terwijl ik graag de regie neem over mijn eigen handelen. Ik heb er begrip voor dat het personeel niet altijd even goed op de hoogte is van mijn zorgplan en dat ik graag zelf aangeef hoe ik behandeld wil worden. Ik heb een lichamelijke beperking, waar niet iedereen niet altijd even goed mee om kan gaan. Hier heb ik begrip voor omdat ik weet dat niet iedereen hier even goed voor opgeleid is. Het is redelijk schoon en netjes in mijn kamer. Wel is het erg rolstoelontoegankelijk. Dat vind ik wel een probleem, omdat ik dan zelf bijvoorbeeld eigen stoelen moet verplaatsen. Zeker op het terras (ondanks de markeringen) is er een groot valgevaar. Hierbij moet je extra goed opletten. Gelukkig ben ik hiervan op de hoogte, maar wellicht is dit voor andere mensen die hier niet van op de hoogte zijn een stuk gevaarlijker. Ik vind het bijzonder dat er in een korte tijd ‘’goed’’ wordt schoongemaakt. Hierdoor heb ik soms mijn twijfels of het wel echt schoon is, omdat ik erg gesteld ben op een goede hygiëne. Het personeel is vriendelijk en erg patiëntgericht. Er wordt niet altijd goed naar mij geluisterd. Ik krijg de indruk dat er vaak op basis van automatisme wordt gehandeld. Ik behoor zelf mijn informatie te krijgen, maar soms gaat dit via mijn man. Dit is dan denk ik een communicatiefout. Gelukkig krijg ik de informatie naderhand wel, alleen duurt dit soms wat langer. Ik doe principieel geen aanbevelingen, iedereen is overigens verschillend. Over het algemeen ben ik tevreden over de zorg.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis De Wever, Joannes Zwijsen - Tilburg

Dank voor uw reactie. Communicatie heeft onze aandacht. Maar mocht u nog een gesprek hierover willen, dan kunt u met mij contact opnemen.
Inge Kroot, Joannes Zwijsen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Wever, Joannes Zwijsen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.