Waardering van De Wever, Joannes Zwijsen - Tilburg op 8 juli 2016 interview

5.8

Mijn tante woont in de Joannes Zwijzer. Op dit moment zou ik de zorginstelling niet aanbevelen. Ik vind dat de zorginstelling dit min of meer aan zichzelf te danken heeft. Er zijn verschillende punten waarover ik ontevreden ben. Zo moet mijn tante soms lang wachten voordat zij geholpen wordt. Ook is er weinig toezicht en heeft de zorginstelling duidelijk te maken met een personeelstekort. Bovendien is het personeel dat werkzaam is erg wisselend. Ik vind dat dit ten koste gaat van de deskundigheid. Wat ik erg vind is hoe er wordt omgegaan met de medicatie van mijn tante. Soms is er weinig of zelfs geen medicatie aanwezig. Mijn tante heeft zelfs te maken gehad met een medicijnvergiftiging. De oorzaak hiervan is onbekend, maar ik ben van mening dat er op verschillende vlakken binnen de zorginstelling is tekortgeschoten in de nauwkeurige oplettendheid. Het schoonmaken in de kamer vind ik matig. Dit gebeurd niet altijd grondig waardoor spullen soms onverhoopt verplaatst moeten worden. Er wordt bovenal onvoldoende afgewassen. Wel merk ik dat het personeel haar best doet om het goed te doen en dat de druk van het personeel veel té groot is. Het vaste personeel is vriendelijk en goed. Ik ben minder te spreken van de invallers. Zij zijn niet altijd op de hoogte van de juiste behandeling van mijn tante. Wel wordt er goed geluisterd met bijvoorbeeld het uitspuiten van de oren. Helaas wordt dan wel weer het puffen van de ademhaling soms vergeten. Ik ben tot slot ontevreden over de informatiewisseling over het verlaten van een aantal zorgverleners. Dit is niet gecommuniceerd.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis De Wever, Joannes Zwijsen - Tilburg

Dank voor uw reactie. Ik zou graag uw opmerkingen met u bespreken. Wilt u contact met mij opnemen.
Inge Kroot,
Manager Joannes Zwijsen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Wever, Joannes Zwijsen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.