Waardering van De Wever, Padua - Tilburg op 23 april 2019 interview

6.3

Ik vind dat de medewerkers vaak hun afspraken niet nakomen. Als ik iets vraag, wordt het vaak niet gedaan. Zo is dat met douchen, schone kleding, de was en nagels knippen. Ik moet dat altijd vragen. De was wordt vaak verwisseld met zijn tweelingbroer, die op een andere afdeling in dit huis verblijft. Mijn vader heeft geregeld vieze nagels of is niet geschoren. Tegenwoordig gaat het wel beter met schone kleren aantrekken. Er is te weinig tijd om goed in te spelen op de behoefte of wensen van mijn vader. Het enige wat hij fijn vindt is buiten wandelen. Daar is weinig tijd voor en dat gebeurt dan ook te weinig. Ik moet dingen met de zorgcoördinator bespreken, maar die is er niet altijd. Uiteindelijk krijg ik haar wel te pakken. Mijn vader verblijft op een gesloten afdeling en hij kan hier niet zelf naar buiten. Ik wist dat van tevoren, maar ik vind het wel een nadeel. Het zou zo fijn zijn als de bewoners van de gesloten afdeling zelf naar buiten konden gaan. Mijn vader eet alleen op de gezamenlijke woonkamer, voor de rest verblijft hij op zijn eigen kamer. We hebben zijn kamer gezellig gemaakt. Ik vind het een nadeel dat er op zijn kamer gerookt mag worden. Ik vind dat vies. Hij mag geen aansteker bij hem hebben, maar ik heb al een aantal keer gezien dat hij er toch één had. Eerst mocht hij niet zelf roken. Ze hebben hem toen geobserveerd en toen mocht hij wel zelf roken. Er kwamen toen ook elke keer medewerkers bij hem roken. Dat kostte teveel tijd en het is nu weer veranderd. Hij moet nu de aansteker bij de medewerkers vragen en dan mag hij alleen roken. Ik vind het niet verantwoord. Ik leg dan ook de verantwoordelijkheid bij de medewerkers neer. Achteraf gezien bevalt de zorg mij helemaal niet vind ik.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Wever, Padua? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.