Waardering van De Zorgcirkel, locatie Molentocht - Purmerend op 26 oktober 2020 interview

7.2
  • Ziekte van Alzheimer

Sinds de corona merk ik dat er minder vrijwilligers komen en wat activiteiten betreft, wordt er op dit moment weinig aangeboden vind ik. Er is gebrek aan personeel. Mijn moeder was altijd een bezige vrouw en ging er enorm op vooruit bij de dagbesteding. Dat ligt nu grotendeels stil en mijn moeder zit veel binnen. Mijn moeder wordt gewassen, krijgt goed te eten en een vorm van veiligheid maar ik vind het aanbieden van activiteiten ook een belangrijk onderdeel van de zorg. Sinds kort gaat mijn moeder met een bewegingstherapeut naar buiten maar dit is slechts eenmaal per week. Door het gebrek aan beweging is mijn moeder aangekomen. Wat me opvalt is dat mijn moeder soms in slechte kleding combinaties loopt terwijl ze altijd netjes gekleed was. We maken gebruik van de wasservice en labelen nieuwe kleding altijd en soms zie ik dat er kleding tussen zit die niet van mijn moeder is. Mijn moeder heeft regelmatig de bril van iemand anders op haar neus, hier moeten ze op letten vind ik.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Zorgcirkel, locatie Molentocht? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.