Waardering van Dignis, Kleinschalig wonen De Omloop - Norg op 21 augustus 2019 interview

8.3

Ik zou het aanbevelen vanwege de kleinschaligheid. Wij denken dat we een goede keuze hebben gemaakt. De verzorgenden gaan op een prettige manier met de familieleden om. Er zijn korte lijnen. Als er iets is of als ik iets wil weten, dan krijg ik ze makkelijk te pakken. Zij weten ons ook goed te vinden als er iets is. De afspraken zijn tot nu toe vlekkeloos verlopen. Wij hebben inzage in de rapportage van mijn moeder. Ik kan zien waar de verzorgenden op letten en daar ben ik tevreden over. Ze reageren adequaat als ze iets zien aan mijn moeder. Er wordt goed naar haar geluisterd. Mijn moeder heeft weleens last van haar angststoornis en de verzorgenden proberen haar dan even apart te nemen en met haar te praten. Ze nemen de tijd om haar weer rustig te krijgen. Ze hebben ons gevraagd om het levensverhaal van mijn moeder te vertellen, zodat zij daar goed op in kunnen spelen. In de zorgsector is het volgens mij altijd druk. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar ik heb weleens te doen met de verzorgenden. Ze stellen wel goede prioriteiten. Door de werkdruk is er volgens mij weinig gelegenheid om iets leuks met de bewoners te doen. Dat ligt niet aan de verzorgenden zelf. Ze doen echt hun best om het gezellig te maken. Er is een potje voor de bewoners, waar de bewoners of de familieleden een vrijwillige bijdrage in kunnen doen, zodat er af en toe wat lekkers gehaald kan worden of iets leuks kan worden gedaan. Er zijn wel regelmatig activiteiten die door de vrijwilligers worden geregeld. De huiskamer ziet er keurig en gezellig uit. Er is ook een mooie tuin. Alles is aanwezig in het gebouw. Er is bijvoorbeeld een kapper en een pedicure. Ze houden dat ook keurig bij.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Dignis, Kleinschalig wonen De Omloop? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.