Waardering van Dignis, Kleinschalig wonen De Omloop - Norg op 2 januari 2018

7.2
  • Ziekte van Alzheimer

Mijn geliefde heeft ruim 2,5 jaar in De Omloop gewoond. Ik heb haar bijna dagelijks bezocht, meestal in de avond.De basiszorg is in orde, de medewerkers maken een zorgzame en liefdevolle indruk. Met de huisvesting is weinig mis, integendeel. Ruime kamer met badkamer. De Omloop is mooi gelegen. De omgeving nodigt uit tot wandelen, wat ik ook veel gedaan heb.Maar: Op 1 juli 2017 plaatste ik deze tekst op facebook als bericht aan Lentis."Mijn geliefde woont nu al een periode die 5 leefplanbesprekingen omvat, in De Omloop in Norg. In mijn perceptie is de sfeer binnen de instelling veranderd van betrokken naar zakelijk, waarin de bedrijfsvoering prioriteit lijkt te hebben. De activiteiten, gerealiseerd door (een deel van) de medewerkers, zijn weggesaneerd. Daar zou van alles voor in de plaats komen, maar tot nu toe heb ik daar weinig van gemerkt. Voor zover ik het kan constateren gebeurt er nu nauwelijks iets. Als ik er ben, vind ik de bewoners zittend in een (te) warme woonkamer (de aanwezige airco is volstrekt ontoereikend, cq doet niks). Af en toe doet een verzorgende een spelletje. Nmbm zou in een instituut als dit een voltijdsactiviteitenbegeleider een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Zorg voor mensen met dementie houdt niet op bij de lichamelijke aspecten. Als contactpersoon/mantelzorger zou je af en toe eens wat (formele) informatie willen krijgen van de instelling. Ik kan mij 1 brief herinneren over het ontslag van een waardevolle medewerkster. En de uitnodigingen voor de zogenaamde familieavonden. Die familieavonden ervaar ik als een moetje. Ik ben tot de conclusie dat ze voor mij geen waarde toevoegen. Daarom zal ik ze niet meer bezoeken. Onlangs zag ik dat een nieuwsbrief voor vrijwilligers bestaat. Die worden wel geïnformeerd?Sinds 21 oktober 2016 probeer ik informatie te krijgen over de cliëntenraad. Tot nu toe heb ik nog geen inhoudelijke informatie ontvangen. Dat lijkt niemand in de instelling te interesseren, ook de CCR niet.De leefplanbespreking. Ook daarvan krijg ik de indruk dat het voornamelijk een moetje is. Nooit enige terugkoppeling ontvangen over mijn aanmerkingen op de gang van zaken binnen De Omloop. Blijkbaar verdwijnt het verslag definitief in een of andere lade, misschien wel ongezien.Voor alle duidelijkheid, dit gaat niet over de mensen van de werkvloer. Voor zover ik het kan waarnemen doen die hun best.Ik laat het hierbij. Ik heb niet de illusie het wat uithaalt. Maar het ligt nu ook op dit platform."Reactie van Lentis: "Er zal contact met mij worden opgenomen." Dat is nooit gebeurd.Om mij moverende redenen hebben we een Tovertafel geschonken aan De Omloop. Ondanks toezeggingen is daar niets structureels mee gebeurd, naar mijn weten.Tenslotte. Het uiteindelijke afscheid vond ik nogal zakelijk en daarom teleurstellend. Het medeleven bestond uit een condoleantiekaart namens het personeel. Niemand van het personeel is afscheid komen nemen of was aanwezig bij de uitvaart.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Dignis, Kleinschalig wonen De Omloop - Norg

Dank u wel voor het delen van uw bevindingen, ervaringen en gevoelens gedurende de periode dat uw partner woonachtig was in de Omloop.
We betreuren het dat u de informatievoorziening, de communicatie en terugkoppeling tijdens het verblijf als een gemis heeft ervaren.
We willen hierover graag met u in gesprek en nodigen u uit om contact op te nemen met Woonzorgcentrum de Wiekslag en te vragen naar de teamleider van de Omloop, telefoon 0592 245200.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Dignis, Kleinschalig wonen De Omloop? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.