Waardering van Dignis, Verpleeghuis De Enk - Zuidlaren op 19 december 2016 interview

7.5

Ten eerste is het gebouw heel erg prettig gelegen in de bossen, waardoor mijn moeder makkelijk naar buiten kan. Mijn moeder kan door het hele tehuis vrij bewegen. Het gebouw is echt voor de bewoners. Wij vinden de medewerkers echt betrokken, zij komen ook uit de regio. Mijn moeder woont in een woonkamer met acht personen. Zij heeft binnen deze afdeling een eigen slaapkamer en wordt met liefde behandeld. Mijn moeder is fysiek goed mobiel, verstandelijk gezien is zij zeer beperkt. Zij geven haar alsnog de aandacht die zij nodig heeft. Wij hebben echter de indruk dat, door de wettelijke procedures, de belasting van de medewerkers te groot wordt. Hierdoor ervaren wij dat er minder ruimte is voor de liefdevolle verzorging. Er wordt op het ogenblik meer gekeken naar of ze wel de juiste diploma's hebben, in plaats van of ze wel geschikt zijn voor de functie binnen deze instelling. En dan met name of zij de liefdevolle aandacht willen en kunnen schenken die mijn moeder en alle andere bewoners nodig hebben. Er wordt vers gekookt op de afdeling, maar veelal niet met verse producten. Wij letten zelf altijd op onze voeding, dus dat vinden mijn moeder en wij zeer spijtig. Wij zijn altijd opgegroeid met versproducten en nu speelt dat geen enkele rol meer. Dit frustreert soms. Wij hebben twee keer per jaar een gesprek over hoe het gaat met de behandeling. Buiten deze gesprekken krijgen wij bijna geen informatie, wij horen alleen het broodnodige. Dan gaan we ervan uit dat er niets aan de hand is. Later merken we dat het rommelt binnen de instelling en dan denk ik echt van informeer ons even; met name over de personele bezetting op de afdeling van mijn moeder. Nu moeten we het constateren tijdens de bezoeken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Dignis, Verpleeghuis De Enk? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.