Waardering van Dignis, Verpleeghuis 't Blauwbörgje - Groningen op 16 oktober 2017 interview

6.3

Ik vind het gebouw erg triest. De entree is ongelooflijk sober. Ik vind het gebouw erg vies en de hygiëne is ver te zoeken. Zo merk ik dat de toiletten erg vies zijn en stinken. Het valt mij op dat de tafels en de stoelen in de recreatiezaal nagenoeg niet schoon worden gemaakt. Mijn man heeft een eigen kamer. Ik heb gemerkt dat er in het weekend geen schoonmaak ploeg is. Voor het personeel schiet dat schoonmaken er nogal eens bij in. Ik vind dat de hygiëne voorrang moet hebben op al het andere. Mijn man had een euthanasiewens. Hij wil het liefst er vandaag nog uitstappen. In zijn beleving is de kwaliteit van leven minimaal. Dit ligt zeker niet aan het personeel, maar aan mijn man. Ik vind dat de verzorgenden hun uiterste best doen naar mijn man toe. Ze zijn lief en attent voor hem. Mijn man kan niet meer praten. Hij begrijpt nog wel veel. De communicatie met het personeel gaat goed. De instelling probeert zoveel mogelijk te organiseren voor mijn man. Ze motiveren hem om naar de recreatiezaal te gaan en deel te nemen aan activiteiten. Ik vind het jammer dat er in de zomervakanties niet bevoegde mensen op de afdeling rond lopen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Dignis, Verpleeghuis 't Blauwbörgje - Groningen

hartelijk dank voor uw waardering. Uw opmerkingen over het gebouw en de schoonmaak nemen wij ter harte. Om meer medewerkers in de zorg te kunnen laten werken, zijn we bezig met de uitvoering van nieuwe plannen. U kunt uw zorgen ook bespreken met de teamleider. Ze hoort graag wat het beste is voor uw man.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Dignis, Verpleeghuis 't Blauwbörgje? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.