Waardering van Dignis, Woonzorgcentrum Heymanscentrum - Groningen op 17 mei 2010

6.3

Op de afdeling waar ik werk, werken collega's die hun werk met hart en ziel uitvoeren om onze oudere, demente medemens eervol en met respect in hun laatste levensfase te begeleiden. Tevreden ben ik over de faciliteiten in het huis waaronder een eigen mondhygiëniste en een tandarts. De communicatie tussen de verschillende disciplines blijft echter een hekel punt. De traagheid waarmee dingen geregeld worden is mij een doorn in het oog. Het gaat over teveel schijven. Te weinig personeel, maar daar is de instelling niet helemaal schuldig aan, dat wordt opgelegd door de regering d.m.v. bezuinigingen. Het dieptepunt is bereikt. We lopen met de tong op onze knieën en kunnen goede zorg niet meer garanderen, terwijl dit wel van ons verwacht wordt. Het hele nieuwe vergoedingssysteem is beslist niet goed voor de zorgkwaliteit en we gaan weer naar een verschil tussen rijk en arm als het zo doorgaat. Wie geld heeft kan straks zorg bijkopen, ook in een instelling en dat is niet goed als je zo bij elkaar bovenop de lip zit als in een verpleeghuis. De zorg gaat haar (goedgeschoolde en gemotiveerde) personeel verliezen. (zorgverlener)

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Dignis, Woonzorgcentrum Heymanscentrum? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.