Waardering van Evean Eduard Douwes Dekker - Amsterdam op 1 januari 2019

4.2
  • Dementie

Mijn schoonmoeder was opgenomen op afdeling Wouter. Wij vonden dat ze wel erg afviel en vroegen of men haar wilde wegen. Ook at mevrouw slecht en braakte ze vaak.  Er bleek een gewichtsverlies van 5 kilo in een maand tijd. Hiervan waren geen signalering in de rapportage. Afdelingshoofd zegde afspraak toe tussen mijn vrouw  en evv'er. Evv'er was hiervan niet op de hoogte daardoor kwam afspraak pas tot stand op initiatief van mijn vrouw. Arts werd pas ingeschakeld nadat mijn vrouw hier om vroeg. Mdo werd pas georganiseerd nadat mijn vrouw hier om vroeg. Afdelingshoofd was niet aanwezig op mdo. Rapportage in electronisch dossier was onvolledig zo bleek uit de vuile kleding die mijn schoonvader mee naar huis nam dat mevrouw had gebraakt terwijl daar in de rapportage niets van stond. Mijn schoonzus bemerkte dat er op afdeling werd soms brood gegeten ipv warme maaltijd, waarschijnlijk door onderbezetting. Mevrouw had geen zorgplan. Mijn vrouw en ik hebben aangeboden te ondersteunen bij het opstellen van het zorgplan (wij zijn beide verpleegkundige)  maar daar nooit meer iets van gehoord.  Nadat mevrouw sterk achteruit ging en nog 2 kilo was afgevallen drongen wij aan op terminalverklaring. Wij wilde haar niet op deze afdeling laten sterven en haar tijdig naar een hospice verhuizen. Arts wilde deze terminalverklaring  in eerste instantie niet af .niet afgeven. Hospice vroeg om medische gegevens zodat artsen daar alvast konden meekijken maar arts wilde deze niet sturen. Arts zegde na 3 dagen terminaal verklaring toe op vrijdag  9 uur in de ochtend maar verstuurde deze pas in de middag waardoor opname hospice haast na het weekend plaats had gevonden. (het betrof hier Joods Hospice Imanuel waar op vrijdag Sjabbat is en in principe niet wordt opgenomen maar zeker niet in het weekend).  Mevrouw is uiteindelijk op woensdagochtend ( 2 kerstdag) overleden. Als we verklaring vrijdag niet hadden gekregen dan hadden we haar maandag niet meer kunnen verhuizen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Evean Eduard Douwes Dekker? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.