Waardering van Evean Nieuw Groenland - Zaandam op 17 oktober 2017

7.7

De waardering is gegeven tegen de kwaliteit van de zorg in verzorgingshuizen in Nederland in het algemeen. Nieuw Groenland scoort mijns inziens in dat verband bovengemiddeld. Wat ook bij Nieuw Groenland zichtbaar is, is de worsteling van de mensen die daadwerkelijk de zorg verlenen om alles voor elkaar te krijgen. Dat lukt daar dan ook niet altijd. Mijn schoonmoeder die in Nieuw Groenland verblijft, is dementerend en zat in het huiskamerproject. De bewoners worden binnen dat project de hele dag begeleid. Daardoor ontstaat er wel een scheiding tussen de zorg voor de dag en de nacht. Als contactpersoon heb ik ervaren dat dit niet ideaal is, vooral wat betreft de communicatie over mijn schoonmoeder.De informatie op papier over het huis, de organisatie van diensten en de namen die daarbij horen en de informatie over de regels en gebruiken was erg mager. Ik ben ingevallen voor mijn schoonzus die de zorg niet meer aankon omdat zij zelf ziek werd. Ik heb gevraagd om informatie op papier, maar die was niet beschikbaar. Daardoor kost het extra moeite om zelf alles uit te zoeken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Evean Nieuw Groenland? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.