Waardering van Evean Oostergouw, Geriatrische Revalidatiezorg - Zaandam op 18 december 2018

2.0
  • Ziekte van Parkinson

Mijn opa ligt al enkele weken op de revalidatieafdeling van Evean Oostergouw. Als familie zijn wij zeer betrokken en komen regelmatig op bezoek. Het lijkt erop dat de verpleging dit niet waardeert of sterker nog geirriteerd raken. Zo hebben wij meerdere keren gezien dat één van de benen van mijn opa dik was i.v.m. vocht in zijn been. Dit hebben wij gemeld bij de verpleging, hier is een paar dagen niets mee gedaan. Toen wij de verpleging erop aanspraken kregen wij geirriteerd antwoord. Wij snappen als familie dat mijn opa niet de enige client is, maar vinden de kwaliteit van de zorg minimaal. Er zijn te weinig personeelsleden.Verder had mijn opa i.v.m. overmatige transpiratie een natte pyjama. Toen hij om hulp vroeg, kwam een mannelijke flexmedewerker en zei dat hij binnen 10 minuten zou komen. Dit is echter niet gebeurd, de medewerker kwam 45 minuten later. Mijn opa vroeg waar hij was gebleven, omdat hij het koud had. Hij zei heel brutaal tegen mijn opa dat hij er niet verantwoordelijk voor is en hij het niet nat heeft gemaakt en het niet zijn probleem was, waarop mijn opa emotioneel werd en weg wilde uit Oostergouw. Wij hebben een klacht ingediend en zouden na een paar dagen op dinsdag door de teamleider teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Tijden een familiegesprek ongeveer een week later hebben wij een terugkoppeling gegeven, Inmiddels weer een week verder, hebben wij nog steeds geen terugkoppeling gehad. Je laat je naaste op deze manier niet met een gerust hart achter. Daarnaast zitten er ook een paar onbeschote verpleegkundigen tussen die je niets durft te vragen. Zij behandelen je als een stuk vuil en willen het liefst dat je hen niets vraagt. Het laatste incident was de laatste druppel in de emmer. Één van de kleindochters heeft een broodje meegenomen voor mijn opa. Toen het etenstijd was zag mijn nichtje dat mijn opa geen eten kreeg en vroeg zij of hij ook nog eten kreeg. Één van de brutale verpleegkundige antwoordde met hij heeft al een broodje gehad, waarop zijn kleinkind antwoordde met dat hij een grote eter is en niet vol zit met een broodje. Vervolgens zei een ander medewerker dat er geen eten meer was voor mijn opa. Ik heb hen hierop aangesproken, maar het lijkt erop dat zij dingen verdraaien en niet eerlijk zijn. Er zitten maar twee medewerkers tussen die vriendelijk zijn. Ik raad niemand aan om zijn/haar familielid hier achter te laten!

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Evean Oostergouw, Geriatrische Revalidatiezorg - Zaandam

beste mevrouw/meneer,

Wat vervelend dat u het verblijf op onze geriatrische revalidatieafdeling zo negatief heeft ervaren. Ik zou graag met u in gesprek gaan hierover. Wilt u telefonisch contact met mij opnemen?

Met vriendelijke groet,
Locatiemanager Oostergouw

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Evean Oostergouw, Geriatrische Revalidatiezorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.