Waardering van HilverZorg, De Egelantier - Hilversum op 25 april 2017 interview

7.2

Het zijn drie relatief kleinschalige verpleegunits, wat leidt tot een vrij dunne personeelsbezetting. Hierdoor is er geen constante bezetting van personeel op de afdeling. Als een bewoner bijvoorbeeld naar het toilet geholpen moet worden, dan is kan het zo zijn dat er verder geen personeel aanwezig is op de drie huiskamers, om de rest van de bewoners in de gaten te houden. Mijn moeder heeft het zelf niet zo goed meer in de gaten, maar ik zie dat wel. Iedereen doet zijn best. Het personeel zit wel vrij veel achter de computer en het verloop van personeel is voor mijn gevoel vrij groot. Ik mis de gezelligheid buiten de activiteiten om. Ik zou graag meer personeel willen zien, die wat meer met de bewoners onderneemt. Ik ben in principe wel tevreden over de instelling van het personeel. De communicatie is soms lastig. Bijvoorbeeld wordt er een uitnodiging gestuurd voor een gezamenlijk diner. Als ik zelf niet kan komen en ik geef in een email aan dat ik wel wil dat mijn moeder hier bij is, dan hoor ik later dat zij niet van haar kamer is afgekomen. Ik heb gemerkt, dat het dan beter is om op de dag zelf nog even het personeel te bellen, om ze te attenderen op de gemaakte afspraken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor HilverZorg, De Egelantier? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.