Waardering van Huis Convivio - Tilburg op 25 oktober 2019

Indertijd is Convivio opgezet door twee zeer betrokken personen, die zich zorgaanbieders noemden, vanuit hun streven om de oudere medemens een veilige, gezellige en rustige leefomgeving te bieden, en niet zoals in Tilburg om oudere mensen in een soort 'ouderen pakhuis' onder te brengen. 18 maanden was mijn cliënt daar huisgenoot onder de 17 inwoners. Helaas is cliënt recentelijk overleden. Mij en de familie trof het zeer, dat twee medewerkers de heer zijn allerlaatste zorg wilden geven, en wilden omkleden voor zijn crematie. Hier waren wij stil van zoals dit gebeurde. Ik mocht erbij zijn, toen dit onder het toeziend oog van de uitvaart begeleiders plaatsvond. Met zoveel rust en liefde hebben zij dit uitgevoerd, Ik bedank dan ook de directie van Convivio voor dit mooie initiatief, alsmede alle medewerkers én vrijwilligers voor hun zorg gegeven aan mijn cliënt. Er moeten méér van deze kleinschalige woon-omgevingen komen. Voor jullie niet één maar twee warme douches.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huis Convivio? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.