Waardering van Icare, Gecombineerde kleinschalige woonvoorziening Altingerhof - Beilen op 14 september 2018 interview

6.8

Ik vind de verzorgenden lief, aardig en goed, maar er is niet genoeg personeel. Als ik kom, dan is er vaak niemand op de huiskamer. Als er dan iets gedaan moet worden, dan moet ik eerst op zoek naar iemand die kan helpen. Vooral in het weekend gaat dit weleens mis. Ik weet dat ze er volop mee bezig zijn, maar daar merk ik nog niet veel van. De medewerkers zijn heel lief voor mijn schoonmoeder, ik krijg van haar alleen maar lovende woorden over hun. Ik zie dat er heel zorgvuldig met mijn schoonmoeder wordt omgegaan, er wordt goed op haar gelet. Ik heb een vast contactpersoon en daar kan ik altijd terecht met mijn vragen. Een keer in de maand hebben wij een overleg over het zorgplan en dat vind ik erg fijn. Ik vind het gebouw heel slecht, op de afdeling waar mijn schoonmoeder verblijft hebben ze bijvoorbeeld geen uitzicht en dat vind ik verschrikkelijk. Ik zou deze organisatie niet aanbevelen omdat ik het gebouw veel te oud vind. Mijn schoonmoeder heeft een leuke kamer voor zichzelf. Er worden veel activiteiten georganiseerd en mijn schoonmoeder doet daar graag aan mee.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Icare, Gecombineerde kleinschalige woonvoorziening Altingerhof - Beilen

geplaatst op 20 september 2018

Bedankt voor het plaatsen van uw waardering en mening. Fijn dat u benoemt dat uw schoonmoeder zo tevreden is over de verzorgenden en dat u vindt dat zij lief en zorgvuldig met haar omgaan. Met betrekking tot uw opmerking over het toezicht in de huiskamer, nodigt de manager woonzorg u graag uit voor een gesprek. Voor de directe zorg is op de woongroep gedurende de dag en avond een verzorgende aanwezig. Op een aantal momenten van de dag is daarnaast ook een helpende op de woongroep aanwezig. Met de extra middelen die dit jaar beschikbaar zijn gekomen, en zoals het er nu uitziet volgend jaar opnieuw, kunnen we voor een steeds groter deel een dubbele bezetting op de woongroep realiseren en daarmee ook een voortdurende bezetting op de huiskamer. Het toezicht is beschreven in het woningarrangement van de woongroep. Alle bewoners en contactpersonen kunnen deze inzien.

Bent u of werkt u voor Icare, Gecombineerde kleinschalige woonvoorziening Altingerhof ? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.