Waardering van Icare, Woon/dienstencentrum ’t Beurtschip - Smilde op 29 september 2017 interview

8.3

Ze proberen mijn moeder te activeren. Er is bijvoorbeeld een speltafel met geheugenspelletjes en ze proberen haar te motiveren om daar mee te gaan spelen. Daar is echt aandacht voor. Mijn moeder wordt uitgenodigd om koffie te drinken en ze kijken samen tv. Er zijn vrijwilligers die allemaal activiteiten doen, zo nemen ze mijn moeder geregeld mee naar buiten. Het personeel heeft geen tijd voor dat soort activiteiten en vandaar dat ze ondersteund worden door vrijwilligers. Ze koken zelf op de groep en ze betrekken mijn moeder daarbij. Ze mag bijvoorbeeld aardappels schillen en boontjes doppen. Als ik daar kom dan ruikt het altijd lekker. Ze letten goed op haar gewicht. Ze zijn er erg op gespitst dat ze genoeg binnen krijgt. Ze doen hun uiterste best om de accommodatie netjes te houden. Ook de kamer van mijn moeder ziet er keurig uit. Mijn moeder heeft haar eigen sanitair. Ze mocht haar eigen spulletjes meenemen en haar schilderijtjes hangen aan de muur.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Icare, Woon/dienstencentrum ’t Beurtschip? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.