Waardering van Interzorg, De Hullen - Roden op 8 juli 2016 interview

6.3

Het gebouw dat vind ik op zich prima, maar wat gedateerd. De koelvoorziening in de keuken van de bewoner, vind ik van bedenkelijke kwaliteit. Ze zitten ingebouwd en kunnen de warmte niet goed kwijt. Daardoor worden de kasten eromheen veel te warm. Ik vind dat slecht. De voedingsmiddelen, verbanden en pleisters worden zo ook te warm. De kamer vind ik op zich prima. Het is niet te groot en niet te klein. De badkamer vind ik een beetje gedateerd. Die zou beter verlicht moeten zijn. Met douchen wordt alles nat. Ik snap wel dat er mensen met hulpmiddelen in de douche moeten kunnen. Mijn eigen ervaring met de mensen is dat het hardwerkende mensen zijn en dat ik goed afspraken met ze kan maken. Over sommige dingen kan ik heel goed afspraken maken en over sommige dingen minder. Ik zie dat de zorg ernstig tekort schiet omdat er veel te veel bezuinigd wordt op het personeel. Ze hebben te weinig tijd voor de mensen. Er is ook personeel die te weinig kennis heeft. Er is een verschil van inzicht over wat goede zorg is. Er is helemaal geen tijd voor een praatje of een beetje aandacht. Dit ligt niet aan de werkwilligheid van de verzorgende die er rond lopen. Er zijn te weinig verzorgende. Er zijn ook jonge lui die het nog moeten leren. Ze moeten voor allerlei dingen een reminder hebben. Dat heeft te maken met tijdsgebrek en professionaliteit van de medewerkers. Ze gaan heel goed met ons om. De mensen waar ik mee te maken heb zijn meer ervaren verzorgende en die vind ik prima. Die doen het uitstekend. Er wordt goed geluisterd. Ik krijg niet zo heel veel informatie, heb ik ook niet zo een behoefte aan. De informatievoorziening die ze doen goed, maar soms wat overtrokken. Er worden hier wel activiteiten ontplooid. In de tijd dat mijn moeder hier zit, vind ik het wel slechter geworden. De dingen die ze zeiden bij de intake, zijn er nu niet meer. De mensen die warm eten in de eetzaal zie ik ook elke maand minder worden. Het eten wordt steeds minder. in het begin hadden ze een eigen keuken. Nu krijgen ze het van een centrale keuken aangeleverd. Het eten is niet lekker. Tegenwoordig wordt er verantwoord volgens protocol gekookt. Maar dat willen de bewoners niet, die willen eten wat ze lusten. Het eten is niet aangepast op de smaak van de oudere bewoner.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Interzorg, De Hullen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.