Waardering van Laurens Antonius Binnenweg - Rotterdam op 8 december 2016

4.8
  • Beroerte

Mijn moeder (84) is hier sinds 2 weken in behandeling na een hersenbloeding. Ik weet dat mn moeder niet de makkelijkste patient is en dat er een hoge werkdruk heerst, maar de situatie vind ik hier ronduit slecht: De informatie voorziening zowel naar de patient als naar de familie toe is ontoereikend; er heerst veel onduidelijkheid over het rehabilitatieprogramma, mijn moeder weet niet wanneer er wat van haar verwacht wordt. Zo mag ze bijvoorbeeld de ene keer wel naar bed 's middags en de andere keer niet en ze moet alles navragen. Toen ik als bezoek in het kantoortje iets wilde vragen, keek iedereen de andere kant uit en reageerde niet. De verpleegkundigen spreken niet in volle zinnen, meestal worden de beleefdheidsvormen weggelaten. Dat zal Rotterdamse straattaal zijn, maar mijn moeder, en ik denk vele oudere mensen, willen graag met "mevrouw" en "u" worden aangesproken, en in volle zinnen. Zoals uit andere beoordelingen al te vermoeden was: als mn moeder hulp nodig heeft om naar de WC te gaan, wordt ze als lastig gezien, duurt het een eeuwigheid voordat er iemand komt zodat ze het regelmatig in dr broek doet. Het doel van een behandeling is dat ze weer zoveel mogelijk zelfstandig wordt en de revalidatie behandeling op zich is goed en ze herstelt daardoor ook best voorspoedig, maar door de slechte en treurige woon- en zorgsituatie (patienten blijven tot 3 maanden op deze afdeling) heeft ze vaak terugvallen en is het zeer moeilijk om de moed er in te houden.Wij gaan ondanks het gedoe met weer verhuizen zo snel mogelijk op zoek naar een andere plek.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Laurens Antonius Binnenweg - Rotterdam

Geachte heer of mevrouw,
Wat enorm spijtig dat uw moeder onze zorg zo heeft ervaren! Dit is ook zeker niet hoe wij willen werken. Graag nodig ik u daarom uit voor een gesprek om na te gaan hoe wij onze zorg kunnen verbeteren. U kunt daarvoor bellen met 010 241 29 60.
Met vriendelijke groet,
Godert van Wezep, locatiemanager

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Laurens Antonius Binnenweg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.