Waardering van Laverhof, locatie Mgr. Bekkershuis - Schijndel op 23 november 2017 interview

7.0
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Helaas worden afspraken niet altijd netjes op tijd nagekomen en zelfs soms vergeten. Dan moet ik er voor bellen en dan zijn de zusters wel snel bij mij. Ik denk te weten wat de reden is dat dit niet altijd goed loopt, door de druk die de zusters hebben, het vele werk. De zusters zijn wel altijd vriendelijk en een sommige die wat nukkig kan doen, maar daar zal ze haar reden dan voor hebben. Ik ben ook niet iedere dag even vrolijk. Omdat er minder personeel is, heeft dat zeker invloed op de kwaliteit van de zorg. Maar dat ligt niet aan de zusters, die willen het wel allemaal goed doen. Maar als iets snel moet, dan worden dingen slordiger gedaan. En hoe ik het ervaar, als iets snel gedaan moet worden, door mijn ziektebeeld kan ik dat eigenlijk niet aan en vergt dat veel energie van mijn lichaam. Soms wordt er slecht naar mij geluisterd, zeker als mijn stem hees is, dan komt de zuster brengen of doen wat nodig is maar neemt niet de moeite om mij goed te verstaan. Dat is niet leuk als iemand gewoon geen notie van mij neemt. Ik heb niet het gevoel dat er rekening gehouden wordt met mijn wensen. Mijn privacy is naar mijn mening soms aangetast. Een voorbeeld is dat ik soms al 20.30 naar bed wordt gebracht en dan bij het brengen van de laatste medicatie wordt de televisie uitgezet zonder dat mij gevraagd wordt of ik nog even wil blijven kijken. Om 22.00 uur moet ik gaan slapen. Mijn lichaam heeft het af laten weten, maar geestelijk weet ik nog precies wat ik wil. Nou moet ik ook zeggen dat ik het lastig vind om te bellen om bijvoorbeeld koffie te drinken (want dat kan ik ook niet zelf), de zusters zijn druk zat. Dus dan drink ik maar geen koffie. Het warm eten is soms goed, maar soms is het ronduit slecht. Bijvoorbeeld de aardappelpuree heeft een slechte structuur, groenten die in teveel saus zwemt of de combinaties van gerechten kloppen soms niet. En eigenlijk lust ik alles maar hier smaakt het geregeld niet.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Laverhof, locatie Mgr. Bekkershuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.