Libertas Leiden, Het Gebouw

Bonaireplein 34 2315 HG Leiden
06-51527490 (huisje 3), 06-51527810 (huisje 2), 06-51528122 (huisje 3)
Deze locatie is onderdeel van Libertas Leiden

Waardering van Libertas Leiden, Het Gebouw - Leiden op 21 maart 2019

Dementie

Ik raad aan om zorgmedewerkers gewoon weer in wit uniform te kleden. Dit is duidelijker voor de dementerende bewoners. Het geeft duidelijk hun status van hulpverleners aan. Mijn familielid kan soms en steeds vaker tegenwerken en daardoor agressief gedrag vertonen. Een eenduidig uniform maakt direct duidelijk, ook voor bezoek, waar men mee te maken heeft en kan bijdragen aan wederzijds respect en aanvaarding van hulp door professionals. Verder ben ik erg tevreden met de zorg en omgeving die geboden wordt.Ik vraag me wel af of personeel voldoende getraind wordt in dit soort agressief gedrag. Nu wordt daar soms een psycholoog of gedragsdeskundige geconsulteerd, maar het leren "lezen" van dit soort gedrag bij de doelgroep.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Libertas Leiden, Het Gebouw? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.