Waardering van Magentazorg - Zuyder Waert - Heerhugowaard op 28 november 2016

4.5
  • Ziekte van Alzheimer

Als eerste: ik heb de verpleging heel hoog zitten. Deze mensen doen stinkend hun best om de rotzooi van de reorganisatie onder controle te krijgen en de bewoners een veilig en gelukkig gevoel te geven. Verder ben ik het helemaal eens met eerdere geplaatste reacties na dato september 2016. De afgelopen jaren waren wij vol lof over het huis, maar sinds de effecten van de reorganisatie duidelijk zichtbaar werden, zijn wij volledig van mening veranderd. De ervaren handjes zijn voor groot deel wegbezuinigd en deels vervangen door stagiaires. Opgeleide EVV-ers zijn teruggezet in de functie van verpleegkundige. Goed voor de motivatie! Buiten een korte informatiesessie georganiseerd door de verpleging zelf, zijn de belanghebbenden van de bewoners nauwelijks geïnformeerd. De meeste info moesten wij uit de media halen. De plannen tot verbouwing naar een bruisend centrum met winkeltjes zijn nooit naar buiten gebracht en een start is nog niet gemaakt. De locatiemanager nooit gezien of gesproken. Kort geleden was door gewenste aanwezigheid bij een opnamegesprek de verpleegkundige afwezig en werd de huishoudelijke hulp, met onder meer als taak alle zeven bedden op te maken en de woning schoon te maken) samen met een stagiaire verantwoordelijk voor twee woningen. Mijns inziens onverantwoordelijk. Dit alles leidt tot onrust onder de bewoners waar naast schelden ook af en toe ook een mep wordt uitgedeeld. Verpleging en bezoekers worden hierbij niet gespaard. Ook zijn het aantal activiteiten verminderd. Kan je niet zelfstandig naar een activiteit toe: er mag één persoon van de woning door een vrijwilliger worden gebracht. Ook de hygiëne is minder geworden. Niet alleen in de woning, maar ook in de gangen waar je naast de koffie en thee vlekken af en toe ook urine kan aantreffen. De receptie is gesloten en ondanks het welkomstbord in de hal geeft het geheel het idee van een sterfhuis. Uiteindelijk is dit het ook, maar voorheen was de entree een stuk vriendelijker. Ik twijfel of ik deze instelling zou aanbevelen. Als er financiële middelen zijn zou ik kiezen voor een kleinschalig verpleeghuis zonder overbodige overhead/managementlagen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Magentazorg - Zuyder Waert - Heerhugowaard

geplaatst op 8 december 2016

Wij betreuren zeer uw negatieve ervaring maar zijn blij te lezen dat u tevreden bent over de verzorging. Het klopt dat er diverse wijzigingen zijn doorgevoerd. We herkennen niet alle effecten van de veranderingen die u signaleert en een aantal opmerkingen zijn naar onze mening niet correct. De locatiemanager gaat hier graag over met u in gesprek en nodigt u uit om met haar contact op te nemen. (Gezien de anonimiteit van uw review kunnen wij u niet zelf benaderen.)

Bent u of werkt u voor Magentazorg - Zuyder Waert? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.